»Svet je dosegel velik napredek pri zmanjšanju števila otrok, ki so prisiljeni v delo. Kljub temu številni otroci še vedno delajo v rudnikih, tovarnah ali na poljih, pri čemer pogosto opravljajo nevarna dela, da preživijo.«
»Napredek pri odpravi otroškega dela mogoč z uporabo pravnih zaščitnih ukrepov, razširjeno socialno zaščito, naložbami v brezplačno in kakovostno izobraževanje, z večanjem dostopnosti dostojnega dela za odrasle in mlade ter zahtevami po odgovornosti podjetij za odpravo izkoriščanja.«
»Milijonom otrok v Sudanu grozijo posilstva in druge oblike spolnega nasilja, ki se uporabljajo kot vojna taktika. To je odvratna kršitev mednarodnega prava in bi lahko pomenila vojni zločin. To se mora končati.«
»Po skoraj vseh merilih je bilo leto 2024 eno najslabših let za otroke na območjih konfliktov, vse odkar obstaja Unicef - tako glede števila prizadetih otrok kot glede stopnje vpliva konfliktov na njihova življenja.«
»Pri otroku, ki odrašča na območju konfliktov, obstaja veliko večja verjetnost, da ne bo obiskoval šole, da bo podhranjen ali prisiljen zapustiti svoj dom - prepogosto celo večkrat - v primerjavi z otrokom, ki živi v miru. To ne sme postati nova normalnost. Ne smemo dovoliti, da bi generacija otrok postala kolateralna škoda vojn po vsem svetu.«
»Opažamo tudi skrb vzbujajoč pojav, da je vse več deklet podvrženih tej praksi v mlajših letih, veliko pred svojim petim rojstnim dnevom. To dodatno oži okno, ki je na voljo, da to škodljivo prakso preprečimo, zato moramo še bolj okrepiti prizadevanja, da jo odpravimo.«
»Zgodovina kaže, da visoka stopnja hude akutne nedohranjenosti v kombinaciji z izbruhi bolezni, kot sta kolera ali driska, dramatično povečata umrljivost otrok. Ko vode ni na voljo ali ko ni varna, se tveganja za otroke eksponentno povečajo.«
»Če otroci s svojimi učitelji in z vrstniki nimajo neposrednega stika, pri tem trpi njihov učni proces. Če pa s svojimi učitelji in vrstniki sploh ne morejo komunicirati, lahko pride do zaostankov v pridobivanju znanja, ki jih ne bo mogoče nadomestiti.«
»Ker se povečujejo neenakosti glede dostopa do izobraževanja, to pomeni, da izobraževalne okoliščine ustvarjajo največji prepad med otroki, namesto da bi ga izenačevale. Ves svet je na slabšem, če ne moremo izobraževati otrok.«
»Še pred pandemijo so najbolj marginalizirani otroci zaostajali za svojimi vrstniki. Zdaj, na začetku tretjega leta pandemije, si ne moremo privoščiti, da bi se vrnili v 'normalno' stanje.«
»Potrebujemo namreč novo 'normalnost': otroci naj se vrnejo v šole, kjer se bo ocenilo, na kateri stopnji učnega procesa so, in kjer jim bodo zagotovili intenzivno podporo, ki jo potrebujejo, da bi lahko nadomestili zamujeno. Zagotoviti pa je treba tudi, da bodo učitelji usposobljeni in da bodo imeli vse potrebne vire za poučevanje. Preveč je na kocki, da bi si lahko privoščili kar koli drugega.«