»Vsi partnerji so solidarno odgovorni, da prevzamejo obveznosti pri projektu, če se eden od partnerjev znajde pred finančnimi, časovnimi ali kakšnimi drugimi okoliščinami, ki bi lahko vplivale na izvedbo pogodbenih del.«
»Družba 2TDK je po zahtevnih pogajanjih uskladila pogodbene vrednosti z zakonsko obveznostjo plačila podražitev, spreminja se tudi rok za dokončanje del, ki je zdaj 31. marca 2026.«
»Po naših informacijah in zagotovilih turškega izvajalca Yapi Merkezi, turškega ministra za promet ter tudi vodilne banke sindikata bank v Turčiji se finančne težave rešujejo.«
»V servisni cevi predora Lokev se je dnevno na enem čelu izkopalo približno pet metrov kalote predora. Ker je izkop predora potekal iz dveh smeri, govorimo torej o 10 metrih kalote predora na dan. V servisni cevi predora Beka pa se je pred kratkim naletelo na večji kraški pojav, ki je zadnji mesec upočasnil napredke pri gradnji. Povsem naključno se je zdaj mesto preboja zgodilo v kraški jami, ki je tudi najdaljša kraška jama, ki je bila odkrita in je dolga kar 600 metrov. Trenutno poteka sanacija kraške jame.«
»Vsi predori na trasi drugega tira so se gradili po novi avstrijski metodi (NATM). Gre za ciklično metodo, za katero je značilno, da se v kratkem razmiku izkoplje del predora v dolžini, ki je odvisna od geotehničnih razmer, in se neposredno po izkopu podgradi s podpornimi elementi, ki jih tvorijo predvsem brizgani beton, sidra in podporni lok.«
»To jasno kaže, da projekt poteka dobro in zgledno. Dokazujemo, da se da v Sloveniji še tako zahtevne projekte izvesti pravočasno in v okviru predvidenih stroškov.«
»Razmere niso bile vedno optimalne, a z optimizmom zremo v nadaljevanje projekta, saj je drugi tir Divača–Koper najboljši dokaz tega, da lahko s skupnimi močmi dosežemo velike reči.«
»Zastavljena časovna dinamika je zahtevna. Ob nastopu mandata smo jo v sodelovanju z vsemi partnerji ponovno preučili in pospešili, pri čemer smo izhajali iz zaveze, da ne bomo obljubljali nemogočega.«
»Je pravi spomenik inženirski stroki in na Evropski komisiji smo izredno ponosni, da smo lahko sodelovali pri projektu, ki dokazuje, kako dobro in učinkovito je mogoče porabiti evropska sredstva.«
»Je tako oblikovano, da se svetloba lomi, je zlomljen kot kristal. Ko ga bomo pogledali, v veduti, ga bomo mentalno, optično dojemali kot neko štirimetrsko konstrukcijo, ki bo zelo tanka in bo izginila prek doline.«
»Sem pa vesela, da nam je sicer v mogoče nekoliko dolgotrajnem postopku uspelo umakniti vse ovire, odgovoriti na vsa vprašanja, ki jih je postavljal EIB, in da je danes dan, ko te pogovore in finančno konstrukcijo najpomembnejšega infrastrukturnega projekta tudi formalno zaključujemo.«
»Gre za velik uspeh za družbo 2TDK in velik uspeh za drugi tir. Zavedamo se, da gradnja drugega tira predstavlja obsežno naložbo, ki zahteva odgovorno finančno upravljanje. Naša predanost transparentnosti upravljanja finančnih virov je osrednjega pomena.«