»Prva svetovna vojna se je zgodila prav v obdobju, ko so svet pretresale velike tehnološke spremembe. Sama vojna je te spremembe še močno pospešila, niso pa vplivale zgolj na vojsko samo, temveč so (posredno ali neposredno) pustile neizbrisen pečat tudi na pokrajini, predvsem pa na družbi.«
»Prva svetovna vojna predstavlja tranzicijo od tako rekoč napoleonskega bojevanja v strnjenih vrstah in barvitih uniformah do sodobnega bojevanja z manjšimi, bolj mobilnimi enotami. Tovrstne spremembe so zadele vse rodove vojske, kar je na kratko tudi predstavljeno na razstavi.«
»Te so bile izjemno daljnosežne. Po eni strani so razmere privedle do zaposlovanja vojnih invalidov in novačenja ženske delovne sile, ki je pospešila emancipacijo, po drugi strani pa so politične spremembe, ki jih je prinesla prva svetovna vojna, na neki način občutne še danes in še vedno krojijo svetovno politiko.«
»Narodne identitete v tistem času niso oblikovali samo jezik, kultura, umetnost in znanost, ampak je k temu pomembno prispeval tudi tolar.«
»Ob patriotizmu prebivalcev Kranjske, ki so ga pogosto izkazovali v mirnih dneh, pa tudi v dneh nevarnosti in nuj, lahko ob aktivnem sodelovanju z zaupanjem pričakujemo razcvet ustanove, katere cilj je razširiti najpomembnejše znanje za praktično življenje, doseči izboljšave v vseh industrijskih panogah in izkoristiti najbolj smiselno uporabo zakladov domovine.«
»Njegovi motivi so izraženi skozi nabor najdenih predmetov, kot so plastične igrače, počeni kozarci, popisani listi in žice, ki jih v različnih kombinacijah sestavlja v domiselne kompozicije.«
»Zato v filmu ne moremo mimo najpomembnejših muzealij, kot so neandertalska piščal, koliščarske najdbe, nakit stiške kneginje, situla iz Vač, mumija, kip Emonca, meči iz Ljubljanice, prve fotografije na steklu ...«
»Zanimajo nas zgodbe predmetov, čemu so služili, zakaj so pomembni in predvsem, ali so skozi nova muzealska spoznanja drugače umeščeni kot v času, ko so prišli v muzej. Na ta način spoznavamo tudi znanstveno delo kustosov in restavratorjev, ki je enakovredno varovanju predmetov.«
»Gre za zgodbo, katere vsebina z razstavo ali vsaj s tematiko slik nima ničesar skupnega, je pa vendarle v idejnem in likovnem pogledu pomembna, saj je čutna, emocionalna, divjaška, predvsem pa srčna in zato docela iracionalna.«
»Hrvaška je po razpadu Jugoslavije 'že 30 let družba v tranziciji, ki jo prav tako kot tisto po drugi svetovni vojni zaznamujeta negacija družbenih vrednot prejšnjega obdobja in zgodovinski revizionizem. Takšni prelomi v kontinuiteti na vseh ravneh družbe so kastrirala tudi številne pozitivne dosežke in dogodke prejšnjih časov, na mestu katerih je danes ostala velika praznina,' je pojasnila kustosinja.«
»Vsako umetniško delo predstavi svojo kompleksno sliko sodelovanja organizmov najrazličnejših velikosti ‒ sesalcev, mikrobov, rastlin in žuželk ‒ ki skupaj predstavljajo biotehnološke postopke človeškemu občinstvu.«