»Ne zgolj na vrzel v vizualni funkciji, temveč tudi v umski zaznavi, spoznanju ter posledično svetovnem nazoru. Z drugimi besedami Scotoma raziskuje vzroke izza naše nesposobnosti, da bi dosegli kakršnokoli soglasje glede česarkoli.«
»V tem času je bilo več prelomnih trenutkov, ki so dali pospešek in galerijo etablirali v Srednji in Vzhodni Evropi kot pomembnega protagonista za področje ne le sodobne, ampak tudi moderne povojne fotografije.«
»Dodal je, da si tudi zelo prizadevajo, da bi spodbudili odločevalce v Sloveniji, da bi končno tudi pri nas dobili institucionalno obliko predstavljanja fotografije, ki bi Slovenijo po dolgih letih zamujanja postavil na evropski zemljevid – govor je torej o ustanovitvi fotografskega muzeja.«
»Objekti so posredniki, prek katerih je mogoče ugotoviti mehanizme družbene ureditve. Prek njih lahko razberemo, kako ljudje stvari vidimo in kako tisto, kar vidimo, razumemo.«
»Ima glina tudi terapevtski učinek, saj je zemlja – kar glina pravzaprav je – prvinski element, ki lahko poveže odtujenega človeka z njegovimi koreninami, ga prizemlji. Obenem glina ohranja in izpopolnjuje žlahtne tehnike rokodelstva.«
»Je mogoče tradicijo ohranjati samo tako, da se opominjamo, da si jo je treba nekako zamisliti na novo. Razpoke, tragedije in travme se namreč dogajajo, mi pa se moramo naučiti biti del nečesa večjega od sebe da jih premagamo.«
»Gre predvsem za vizualna umetniška dela, ki nas bodo popeljala skozi svet pošastnih prikazni, demonov in frikov ter občutka strašljive nočne more, ki nas danes spremlja celo v resničnem življenju: včeraj covid, danes vojna, kaj nas čaka jutri?«
»Velik format – z njim je križ. Platno je najprej treba napeti, nato preparirati, potem pa imaš še skrb, da bo tvoja koncentracija zdržala ne le eno uro, ampak cel teden, mesec. To je tako, kot bi pisal roman, medtem ko je risba bolj podobna pesmi.«
»Janez Bernik je bil eden prvih slovenskih informelistov. Iz tradicionalnega slovenskega figuralnega modernizma je prestopil v abstrakcijo, s katero je nastopal v velikih reprezentančnih razstavah, ki so krožile od Evrope do Severne Amerike.«
»Ta sijajna razstava nas spominja, da je prav jugovzhodna Evropa prostor najstarejše človekove stalne poselitve v Evropi že konec 7. tisočletja pr. n. št., obenem pa prostor, v katerem so se od 5. tisočletja pr. n. št. naprej kot prve na evropskih tleh oblikovale najstarejše vladarske družbe, vse do najstarejših državnih oblik in konec koncev helenistične civilizacije v 4. in 3. stoletju pr. n. št.«
»Šele potem, ko je stopil v prostor in je začutil prehode med temami, dialoge med deli, napetosti med izraznimi mediji, konstruirane poglede v prostoru, se mu je odvalil kamen od srca ter priznal, da sem z razstavo v zbirko pripeljal poglede in misli, o katerih on do zdaj ni razmišljal.«
»Ekspresivna abstraktno-figuralna podoba, v kateri se izraža Žitko, omogoča različna doživetja, ki pa so v razmerjih do izpopolnjenega vedenja, poglobljenega pogleda v slikarsko delo.«
»Umetnikovo delo morda stihijsko zastavljeno in izvedeno v vehementnem zagonu, vendar hote ali nehote napelje v določeno vizualno vsebino, ki ima močno sugestivno vplivnost na gledalca.«
»V gledalčevem doživetju vse precej odvisno od spominov oziroma mentalnih vzorcev, vsekakor pa so pred nami slikarske izvedbe, ki bogato zapolnijo naš doživljaj.«