»Ker so se razmere na trgu spremenile do te mere, da ta začasni ukrep ni več upravičen, je treba oprostitev odpraviti in za podporo oziroma spodbujanje rabe obnovljivih virov energije zopet zagotoviti plačevanje namenskega prispevka za dobavljeno energijo tudi za dizel na avtocestah in hitrih cestah.«
»Če ne bi regulirali cen NMB 95 in hkrati potrošnikov oprostili plačila prispevka za obnovljive vire energije in soproizvodnjo toplote in elektrike, bi bilo po naših ocenah, kjer smo upoštevali vse v preteklosti veljavne davke in prispevke, za liter NMB 95 treba odšteti okoli 1,461 evra na liter. Potrošnik bi za 50 litrov plačal 73,05 evra, kar pomeni, da pri 50-litrskem tanku pri točenju NMB 95 potrošnik privarčuje 2,45 evra.«
»Če ne bi regulirali cen kurilnega olja in upoštevali vseh v preteklosti veljavnih davkov in prispevkov, bi bilo treba odšteti okoli 1,118 evra na liter. Potrošnik bi za nakup 1000 litrov plačal 1.118 evrov, kar pomeni, da pri 1000-litrskem rezervoarju potrošnik privarčuje 98 evrov.«
»da ohranja dostopnost maloprodajnih cen, hkrati pa si v luči javnofinančne vzdržnosti prizadeva za postopno normalizacijo prilivov v državni proračun«
»Vlada razmere na trgu naftnih derivatov budno spremlja in višino trošarin prilagaja tako, da ohranja dostopnost maloprodajnih cen, hkrati pa si ob javnofinančni vzdržnosti prizadeva za postopno normalizacijo prilivov v državni proračun.«
»Če cen ne bi regulirali in ukinili nekaterih dajatev, bi po naših ocenah, kjer smo upoštevali vse v preteklosti veljavne davke in prispevke, za liter dizla odšteli okoli 1,596 evra na liter.«
»Pri 50 litrih bi plačali 79,8 evra, kar pomeni, da pri točenju 50-litrskega rezervoarja dizla potrošnik prihrani 5,35 evra.«
»Če ne bi regulirali cen dizla in hkrati potrošnikov oprostili plačila okoljskih dajatev, bi bilo po naših ocenah, ob čemer smo upoštevali vse v preteklosti veljavne davke in prispevke, za liter dizla treba odšteti okoli 1,591 evra na liter. Pri 50 litrih bi plačali 79,55 evra, kar pomeni, da pri 50-litrskem tanku pri točenju dizla potrošnik prihrani 5,4 evra.«
»Če ne bi regulirali cen NMB 95 in hkrati potrošnikov oprostili plačila okoljskih dajatev, bi bilo po naših ocenah, ob čemer smo upoštevali vse v preteklosti veljavne davke in prispevke, za liter NMB 95 treba odšteti okoli 1,385 evra na liter. Potrošnik bi za 50 litrov plačal 69,25 evra, kar pomeni, da pri 50-litrskem tanku pri točenju NMB 95 potrošnik privarčuje 4,85 evra.«
»Pri tem je pomembno, da se na srednji rok in postopno, ne da bi to čutili potrošniki, znova uvede okoljska dajatev na fosilna goriva, ki predstavljajo namenski vir za zelene investicije.«
»Če ne bi regulirali cen dizelskega goriva in hkrati potrošnikov oprostili plačila okoljskih dajatev, bi bilo po naših predvidevanjih, kjer smo upoštevali vse v preteklosti veljavne davke in prispevke, za liter dizelskega goriva treba odšteti okoli 1,774 evra na liter.«
»Ravno takrat, ko smo začeli v prihodnost gledati malo bolj optimistično, je Opec – zavezništvo 23 izvoznic surove nafte pod vodstvom Savdske Arabije in Rusije – napovedal, da bodo znižali svoje cilje proizvodnje od novembra za dva milijona sodčkov na dan. Tako da smo v tem mesecu videli umik proizvodnje, umik surove nafte s trga.«
»In tudi opazimo neka preigravanja, scenarije ponovnega odprtja na Kitajskem in umika od ničelne tolerance do covida-19, zaradi česar se potem lahko pričakuje povečano povpraševanje po naftnih derivatih na Kitajskem.«
»Če ne bi regulirali cen dizla in hkrati potrošnike oprostili plačila okoljskih dajatev, bi bilo po naših ocenah, pri katerih smo upoštevali vse v preteklosti veljavne davke in prispevke, za liter dizla treba odšteti okoli 1,875 evra na liter.«
»V kolikor ne bi regulirali cen dizla in hkrati potrošnike oprostili plačila okoljskih dajatev, bi po naših ocenah, kjer smo upoštevali vse v preteklosti veljavne davke in prispevke, za liter dizla bilo treba odšteti okoli 1,938 evra na liter.«
»Zdaj naj bi se po pandemiji vse skupaj znova začelo, a je to okrevanje zaradi vojne, jasno, zelo počasno. Težava zdaj je, da smo spustili cene za naše stranke, a so se naši stroški podvojili, zato je več strahu, strahu, da ne bomo preživeli. Izgubljamo upanje.«
»Dvig cen goriv je neposredno povezan s krizo v Ukrajini. Cena bi se lahko hitro znižala. V nekaj tednih bi lahko z 200 dolarjev padla na 80 dolarjev za 158-litrski sod nafte. Ker smo v izredno težkem trenutku, v času hude krize, in v takih trenutkih so cene goriv zelo občutljive.«
»Dejstvo sicer je, da skladno s pravilnikom o načinu označevanja blaga in storitev označevanje na prodajnem mestu – v tem primeru bi bil to točilni avtomat – zadostuje, a po našem mnenju to nikakor ne pomeni, da je dovolj, če se cena prikaže šele, ko potrošnik dvigne ročko na točilnem avtomatu.«
»V največji možni meri upoštevamo cilje ekonomske politike in gospodarske razmere ter tudi konkurenčnost cen v primerjavi s sosednjimi državami.«
»Vlada s trošarinsko politiko vpliva na nihanja drobnoprodajne cene naftnih derivatov. Gibanje cene je tako odvisno od cen surove nafte na mednarodnih trgih kot tudi od spreminjanja trošarin.«