»Nenavadno je vključevati na hitro, predvsem brez strokovne razprave, žrtve družinskega nasilja. Nekoliko imam še pomislekov, vsaj dokler ne vidimo, kako je zapisano, glede dodatnega varstva sindikalnih zaupnikov.«
»Mi smo izrazili svojo pripravljenost, vsega gotovo v tej fazi nismo želeli dati naprej. Obetamo si namreč drugi krog pogajanj, ker bomo lahko prišli tudi s svojimi predlogi na ta pogajanja in takrat potrebujemo tudi predloge zakonodajalca, da bomo lahko sprejemali neke kompromisne rešitve.«
»Če bi se uskladili na prvem delu, bi to vsaj simbolično ali pa tudi formalno pomenilo, da se znova usedemo za skupno pogajalsko mizo, da bi dorekli še ta protokol o nadaljevanju pogajanj, vendar zaradi tega člena, ker ne morejo počakati še dva ali tri mesece, bo vse to padlo v vodo.«
»Žal poskus sklica kolegija ESS-ja in seje ESS-ja v ta namen nista bila uspešna, saj delodajalska stran svojo udeležbo pogojuje s predhodnim dogovorom o nadaljnjem delu ESS-ja, kar vidimo predvsem v funkciji blokade zaključka obravnave zakona o delovnih razmerjih na ESS-ju.«
»Pogajanja so bila končana na točki, ko je bilo nedvoumno, da iskanje kompromisov ni več mogoče, ker gre za vsebine, o katerih se zaradi nasprotujočih si interesov ne moremo več uskladiti. Zato pričakujemo, da bo vlada nemudoma obravnavala predlog zakona o delovnih razmerjih, ki je bil predmet usklajevanja med socialnimi partnerji, brez naknadno vključenih določb.«
»Delodajalske organizacije ne nasprotujemo prenosu dveh direktiv EU-ja v zakon o delovnih razmerjih, ne moremo pa privoliti v druge predlagane spremembe, ki niso bile usklajene med vsemi socialnimi partnerji.«
»Bistveno pri tem členu je, da na nek način posega s to oblastno močjo večine v parlamentu, torej z zakonsko prisilo v odprta pogajanja, kjer pa je eno od vprašanj usklajevanje plač na splošno v celotnem obdobju in tudi za leto 2024.«
»Razen v izhodiščnem plačnem razredu učitelja začetnika, ki smo ga priborili s stavko in s stavkovnim sporazumom, vlada na neki način položaj vseh preostalih, ki nosijo izobraževalni sistem, poslabšuje v odnosu do drugih v javnem sektorju.«