»Po javno dostopnih podatkih v Sloveniji od leta 2019 na prvostopenjskih sodiščih letno zastara od 100 do 200 zadev, ob čemer je številka bližje sto kot dvesto. V letu 2022 pa so vsa prvostopenjska sodišča obravnavala 8804 zadeve. Iz tega lahko ugotovimo, da v Sloveniji zastara od dva do 2,5 odstotka zadev.«
»Tako sistem zastaranja, ki je bil v veljavi pred letom 2008, kot sedanji imata po naši oceni prednosti in slabosti. Izbira modela je pravzaprav predmet kriminalitetno-politične ocene, morebitno prenagljeno spreminjanje ureditve pa je tisto, ki prinaša največ težav.«
»Sodišča bi si namreč v obsežnih in zapletenih zadevah ob nedoločenem skrajnem roku za pravnomočen zaključek postopka vzela več časa za obravnavo, kar bi trajanje postopkov še podaljšalo.«
»V Novi Sloveniji smo vložili predlog zakona o spremembah kazenskega zakonika, ker želimo, da zadeve dobijo svoj epilog, ne pa da padajo zaradi zastaranja. Če se sojenje začne, se mora tudi končati.«
»Potem bi temu sledila tožilska zakonodaja in potem še zakonodaja, ki se tiče državnega odvetništva oziroma pravobranilstva. Lahko, da je to zahtevna časovnica, ampak moje predvidevanje je, da če tega ne bomo naredili do konca leta, ta zakonodaja v tem mandatu ne bo ugledala luči sveta.«
»Nobena nima in ne sme imeti popolne moči in vse tri veje oblasti morajo delovati v skupnem prizadevanju za dobro delujočo družbo. To je mogoče le ob spoštovanju vloge vsake posamezne veje oblasti, ob spoštovanju drugih dveh vej in ob njihovem sodelovanju.«
»Če želimo, da je naše delo cenjeno in da nam javnost zaupa, je zelo pomembno, da se zavedamo odgovornosti do strank in drugih udeležencev sodnih postopkov. In čeprav trenutno nismo v najboljšem položaju tako glede prostorskih delovnih razmer kakor glede materialnega položaja, vseeno spoštujmo svoje poslanstvo in vlogo v družbi.«
»Naša naloga je, da zagotavljamo mirno sožitje med ljudmi, da preprečujemo nasilje, samovoljo oblasti. Naloga ni enostavna in različne mikro- in makrookoliščine vedno znova otežujejo naše delo. Neredko si ga otežujemo tudi sami sebi in pa drug drugemu. Srečevali se bomo z vedno novimi problemi in izzivi, in bolje kot jih prepoznamo, analiziramo, se o njih pogovarjamo, bolje se lahko z njimi spopademo.«
»Marsikdo je pred seboj že imel vlogo odvetnika, ki jo je napisala umetna inteligenca. Tudi na sodiščih že marsikatere naloge koristno prevzemajo določeni pametni programi. A moramo se vprašati, ali so to samo bonusi ali tudi tveganja.«
»Predlog interventnega zakona predstavlja prvi korak k celostni ureditvi materialnega položaja sodne veje oblasti.«
»Daje pa tudi konkretno in jasno navodilo, ki je v luči drugega aktualnega dogajanja ostalo prezrto oziroma se je spoštovanje premaknilo v nedefinirano prihodnost. To pa je v delujoči pravni državi nevzdržno.«
»Za sestanek ni nikakršnega gradiva, denimo pisnega predloga o načinu uresničitve ustavne odločbe, zato realno ne pričakujemo, da bi bil sestanek iskreno namenjen iskanju rešitve situacije, ki je lahko zgolj in izključno v načinu uresničitve te odločbe.«
»Imela sva daljši, konstruktiven in resen pogovor. Mislim, da se predsednik vlade zaveda, da sodniki predstavljamo oblast, da nismo del javnega sektorja.«