»Ker vsaka obdelava podatkov pomeni poseg v z ustavo zagotovljeno človekovo pravico, v Sloveniji obdelave podatkov zaradi zagotavljanja pravne varnosti državljanov ni dopustno urejati z vladnimi odloki – pri sprejemanju teh namreč ni mogoče dosegati take stopnje demokratičnega procesa odločanja kot v DZ-ju, saj odražajo le odločitev vsakokratne izvršilne veje oblasti.«
»Ugotovitev ustavnosti odloka je še toliko pomembnejša, saj gre pri obdelavi podatkov v okviru ugotavljanja izpolnjevanja pogojev PCT za množično obdelavo in obdelavo podatkov v povezavi z zdravjem.«
»Oboji so imeli navodila vlade, da pri aplikaciji upoštevajo evropske standarde in ne birokratskih muh paradržave. Vsak ukrep, ki ni učinkovit, je zgolj nepotrebno obremenjevanje državljanov.«
»Zaradi transparentnosti do obiskovalcev in ustreznega razumevanja pa menimo, da bi bilo obiskovalce treba vedno natančno informirati, kako sistem deluje, čemu je namenjen, kot tudi to, da sistem ne hrani podatkov.«
»Tehnologija ne izpolni vseh pričakovanj zagovornikov, skoraj vedno pa izpolni pričakovanja nasprotnikov oziroma ljudi, ki opozarjajo na zlorabe zasebnosti.«
»Ker je veliki večini državljanov zdaj jasno, da se torej niso mogli prijaviti na cepljenje, ker jim država tega ni omogočila, pač pa je zgolj preverjala interes za potrebe nabave ustreznih količin cepiva, bi to razumevanje vsekakor pričakovali tudi ali predvsem od nacionalnega koordinatorja za cepljenje.«
»Na drugi strani pa imamo težavo, da so se ljudje že decembra prijavljali za cepljenje na e-upravo in teh podatkov na žalost še vedno ni dovoljeno posredovati zdravstvenim domovom. Pooblaščenka za informacije javnega značaja je začasno ustavila in onemogočila posredovanje teh podatkov uporabnikom. To je nemogoča odločitev. Ampak dokler je tako, je težko narediti čudeže.«
»Kacin ali ne pozna problema ali pa se spreneveda, oboje je skrb vzbujajoče; odgovornost za nastalo situacijo pa da leži izključno na predstavnikih oblasti, ki si celotnega procesa prijavljanja na cepljenje in samega izvajanja več kot očitno niso dovolj učinkovito in organizirano zamislili in ob tem tudi ne upoštevali temeljnih človekovih pravic, kot je pravica do poštene in transparentne obdelave osebnih podatkov.«
»Zbiranje omenjenih podatkov pomeni hud poseg v zasebnost posameznikov, prinaša pa tudi nevarnost tveganja za diskriminacijo posameznikov – tujcev, manjšin, ranljivih skupin – v smeri policijske države.«
»Predlagana sprememba pomeni tako resen poseg v pravice posameznikov, da bi nujno morala biti ustrezno premišljena in utemeljena, predvsem pa zahteva širši družbeni konsenz, nikakor pa se ne zdi primerno sprejemanje tovrstnih posegov na hitro in brez jasnih utemeljitev.«
»Samo zbiranje pa mora biti opredeljeno z zakonom in mora biti vedno skladno z ustavnim načelom sorazmernosti, ki pomeni, da mora zakonodajalec pri opredeljevanju zbiranja osebnih podatkov v zakonih vedno paziti, da se z zakoni ne posega v zasebnost posameznikov v večji meri, kot je nujno potrebno, smiselno in učinkovito za doseganje zasledovanih zakonitih ciljev.«
»Nadzor nad tem izvaja Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (AKOS), zato informacijski pooblaščenec o zadevi dokončno ne sme presojati.«
»Tovrstne aplikacije delujejo zanesljivo le na novejših pametnih telefonih in prisilitev, da si jo pod grožnjo globe naložijo vsi, ki jih zakon opredeljuje, četudi na njihovi napravi ne bo zanesljivo delovala, je nesorazmerna in ne prispeva k ciljem, za katere si prizadeva zakonodajalec.«
»V teh primerih si mora ta oseba (če je uporabnik ustreznega pametnega telefona) mobilno aplikacijo obvezno namestiti tako, da se lahko vanjo vnese naključna koda.«
»Tovrstne aplikacije delujejo zanesljivo le na novejših pametnih telefonih in prisilitev, da si jo pod grožnjo globe naložijo vsi, ki jih zakon opredeljuje, četudi na njihovi napravi ne bo zanesljivo delovala, je nesorazmerna in ne prispeva k ciljem, za katere si prizadeva zakonodajalec.«