»Ker vsaka obdelava podatkov pomeni poseg v z ustavo zagotovljeno človekovo pravico, v Sloveniji obdelave podatkov zaradi zagotavljanja pravne varnosti državljanov ni dopustno urejati z vladnimi odloki – pri sprejemanju teh namreč ni mogoče dosegati take stopnje demokratičnega procesa odločanja kot v DZ-ju, saj odražajo le odločitev vsakokratne izvršilne veje oblasti.«
»Ugotovitev ustavnosti odloka je še toliko pomembnejša, saj gre pri obdelavi podatkov v okviru ugotavljanja izpolnjevanja pogojev PCT za množično obdelavo in obdelavo podatkov v povezavi z zdravjem.«
»Ker predstavlja obdelava podatkov v okviru aplikacije poseg v pravico do zasebnosti in varstva osebnih podatkov, ni možno slediti argumentu, da zavezanec kot nosilna državna institucija za javno zdravje ne razpolaga z osebjem, ki so ključni skrbniki in razvijalci aplikacije.«
»Zato mora najprej stroka jasno in sorazmerno opredeliti, kdaj oz. v katerih primerih je zahteva glede izpolnjevanja PCT pogoja smiselna, potrebna in primerna glede na obstoječa strokovna in medicinska stališča.«
»Zaradi transparentnosti do obiskovalcev in ustreznega razumevanja pa menimo, da bi bilo obiskovalce treba vedno natančno informirati, kako sistem deluje, čemu je namenjen, kot tudi to, da sistem ne hrani podatkov.«
»Kacin ali ne pozna problema ali pa se spreneveda, oboje je skrb vzbujajoče; odgovornost za nastalo situacijo pa da leži izključno na predstavnikih oblasti, ki si celotnega procesa prijavljanja na cepljenje in samega izvajanja več kot očitno niso dovolj učinkovito in organizirano zamislili in ob tem tudi ne upoštevali temeljnih človekovih pravic, kot je pravica do poštene in transparentne obdelave osebnih podatkov.«
»Zbiranje omenjenih podatkov pomeni hud poseg v zasebnost posameznikov, prinaša pa tudi nevarnost tveganja za diskriminacijo posameznikov – tujcev, manjšin, ranljivih skupin – v smeri policijske države.«
»Predlagana sprememba pomeni tako resen poseg v pravice posameznikov, da bi nujno morala biti ustrezno premišljena in utemeljena, predvsem pa zahteva širši družbeni konsenz, nikakor pa se ne zdi primerno sprejemanje tovrstnih posegov na hitro in brez jasnih utemeljitev.«
»Samo zbiranje pa mora biti opredeljeno z zakonom in mora biti vedno skladno z ustavnim načelom sorazmernosti, ki pomeni, da mora zakonodajalec pri opredeljevanju zbiranja osebnih podatkov v zakonih vedno paziti, da se z zakoni ne posega v zasebnost posameznikov v večji meri, kot je nujno potrebno, smiselno in učinkovito za doseganje zasledovanih zakonitih ciljev.«
»Nadzor nad tem izvaja Agencija za komunikacijska omrežja in storitve Republike Slovenije (AKOS), zato informacijski pooblaščenec o zadevi dokončno ne sme presojati.«
»Tovrstne aplikacije delujejo zanesljivo le na novejših pametnih telefonih in prisilitev, da si jo pod grožnjo globe naložijo vsi, ki jih zakon opredeljuje, četudi na njihovi napravi ne bo zanesljivo delovala, je nesorazmerna in ne prispeva k ciljem, za katere si prizadeva zakonodajalec.«
»Tovrstne aplikacije delujejo zanesljivo le na novejših pametnih telefonih in prisilitev, da si jo pod grožnjo globe naložijo vsi, ki jih zakon opredeljuje, četudi na njihovi napravi ne bo zanesljivo delovala, je nesorazmerna in ne prispeva k ciljem, za katere si prizadeva zakonodajalec.«
»Posebna skrb bi morala biti posvečena vprašanju obvezne rabe pri posameznikih, ki jim je bila odrejena karantena. Ti namreč niso potrjeno okuženi, o čemer bi aplikacija obveščala ostale uporabnike, pač pa je obvezna raba 'na zalogo' in s tem zelo vprašljiva z vidika sorazmernosti in nujnosti.«
»V demokratični družbi je vedno ključno, da se uporabi najmilejša oblika posega v pravice in da policija katero koli pooblastilo uporabi, le če je nujno in potrebno.«
»Iz izjav ministra Hojsa gre sklepati, da je policija presodila oziroma dobila usmeritve, da vsakršno gibanje posameznika po določeni javni površini, četudi na predpisani razdalji, pomeni sum storitve katerega od kaznivih dejanj v zvezi z zdravjem.«
»Z vidika ustavne pravice do zasebnosti je sporno najmanj to, da bodo na njegovi podlagi represivni organi, med katere sodi policija, pridobivali osebne podatke za povsem nejasno opredeljene namene, množično in na zalogo.«
»Spoštovanje ustave nam vsekakor omogoča, da ne zdrsnemo v družbo tistih držav, kjer se ob 70. obletnici sprejema Evropske konvencije o človekovih pravicah državljani sprašujejo, ali jim te pravice sploh še pripadajo.«
»Zakon o interventnih ukrepih jasno določa policijska pooblastila, ne dovoljuje pa ji podatkov pridobivati masovno ali na zalogo.«
»Zlasti pa opozarjamo na potrebo po skrbnosti z vidika transparentnosti o tem, katere osebne podatke bo aplikacija dejansko obdelovala, za katere namene, kje se bodo hranili, kdo bo upravljavec teh podatkov, na kateri pravni podlagi, kako se bodo ti podatki shranjevali, koliko časa in kako bo zagotovljeno brisanje podatkov.«