»Spremembe pri dodatnih strokovnih delih praviloma ne bi smele pomeniti njihovega popolnega ukinjanja ali biti preoblikovane na način, da bi dela postala strokovnim delavcem praktično nedosegljiva.«
»Bi morale biti tokratne spremembe skrbno pretehtane in usklajevane s praktiki oziroma sindikatom na enak ali podoben način kot pred dvema letoma.«
»Ni mogoče zanikati, da oboje navedeno posledično znižuje raven kakovosti vzgojno-izobraževalnega in drugega dela, če pa k temu dodamo še aktualno napoved Zavoda RS za zaposlovanje, da bo v Sloveniji srednjeročno tudi sicer primanjkovalo strokovnjakov za vzgojo in izobraževanje oseb s posebnimi potrebami, učiteljev razrednega pouka, predmetnih učiteljev v osnovni šoli, učiteljev v srednjih šolah in vzgojiteljev v dijaških domovih, kuharjev in dietnih kuharjev, je očitno, da je nujno ukrepati takoj.«
»Ni dvoma, da te dodatne obremenitve in tveganja izhajajo iz odločitve države, da vrtci in šole v dobro celotne družbe ostanejo odprti 'do zadnjega', zato sindikat zahteva tudi, da oblast poskrbi za dodatno varnost zaposlenih, otrok, učencev, dijakov in študentov.«
»Ne le, da se slovenski dijakinje in dijaki šolajo na daljavo dlje, kot je omenjeno svetovno povprečje, ampak so se zato, ker so si – ob upoštevanju vseh omejitvenih ukrepov, ki jih narekuje epidemija – dovolili izraziti svoja stališča do nujne vrnitve v šole, prisiljeni soočati celo z globami in postopki pred sodiščem.«
»Cena posledic epidemije covida-19, ki jo dijakinje in dijaki plačujejo že brez žuganja z globami ter sklicevanjem na odraslost in odgovornost – po navadi prav tistih, ki imajo s tem sami največje težave –, je sama po sebi previsoka.«