»Postopek je v fazi predhodnega preizkusa, v okviru katerega se preveri, ali obstaja sum kršitev iz pristojnosti komisije, in se na podlagi tega odloči o (ne)uvedbi preiskave. Več informacij v tej fazi postopka ne moremo dati.«
»Vendar pa po podatkih komisije pri pripravi teh gradiv ni aktivno sodeloval ali o njih kakor koli odločal. Nasprotje interesov se lahko presoja le v konkretnih dejanjih uradne osebe oziroma v povezavi z dejanskimi pristojnostmi in odločevalsko močjo uradne osebe v konkretnem primeru, zato v tem primeru komisija ni potrdila obstoja nasprotja interesov.«
»Bil je torej zgolj podpisnik, ne pa tudi pripravljavec dokumenta oziroma vsebine tega sklepa. Zgolj s tem ravnanjem pa se minister ni mogel znajti v okoliščinah nasprotja interesov.«
»V posameznih primerih, kot je bilo tudi v konkretnem primeru, ko je med izbranimi prejemniki sredstev tudi zasebni zavod, katerega lastnik je bil do nastopa ministrske funkcije minister sam, se namreč lahko ‒ kljub strokovnosti in izkušnjam članov ‒ v javnosti vzbudi vtis pristranskosti odločanja teh oseb.«
»V takšnih primerih najpomembnejša proaktivna transparentnost, s čimer se lahko prepreči kakršnekoli dvome v pristranskost in objektivnost odločanja.«
»Konvencija ZN-a proti korupciji določa, da mora vsaka država pogodbenica v skladu s temeljnimi načeli svoje pravne ureditve zagotoviti obstoj neodvisnega organa, ki preprečuje korupcijo.«
»Ministrica je medijem oziroma javnosti podala neresnično izjavo, da njena sinova v dneh od 12. do 14. junija 2020 nista prenočila v hotelu Marina na stroške občine Izola, in neresnično izjavo, da sta bila v sobi, ki je bila sprva predvidena zanju, nastanjena varnostnika.«
»Ministrica in direktor (Marjan Colja, op. p.) sta se za obisk dogovorila neposredno, prek telefona in elektronskih sporočil, in ne, kot bi bilo zaradi transparentnosti in sledljivosti potrebno od prvega koraka naprej, to je prek organa, kjer opravlja svojo funkcijo.«
»Saj ni bilo mogoče izkazati oziroma potrditi obstoja takšnega osebnega stika med direktorjem zavoda in na javnem razpisu izbranim kandidatom, zaradi katerega bi lahko upravičeno sklepali, da je imel izbrani kandidat prednost pri zaposlitvi pred ostalimi kandidati.«
»Ti rezultati ne ponujajo razlogov za zadovoljstvo, ohranjanje mesta na indeksu in ocena, kot jo Slovenija dobiva že zadnjih nekaj let, pa zagotovo ni – in ne sme biti – cilj naše družbe in države.«
»Le z uspešnim upravljanjem korupcijskih tveganj se namreč lahko dvigne zaupanje javnosti v delo javnega sektorja in posledično tudi zmanjša raven zaznave korupcije.«
»Družba, v kateri bo integriteta visoko cenjena vrednota, koruptivna ravnanja pa nesprejemljiva za najširši krog državljanov, je glavni dolgoročni cilj komisije.«
»V letu 2020 smo v Sloveniji sprejeli dva pomembna akta, novelo zakona o integriteti in preprečevanju korupcije in kodeks etike poslank in poslancev, a se zdi, da smo se s tem prehitro zadovoljili.«
»Tudi v Sloveniji ob epidemiji spremljamo tveganja pri porabi javnih sredstev, skrbijo pa tudi trendi, ki razkrajajo temelje nacionalnega sistema integritete, na primer napadi na novinarje, medijske hiše, nevladne organizacije in neodvisne nadzorne institucije.«
»Ob tem je najbolj zanimivo, da sta obrazložitev ugotovitev in sam izrek komisije v nasprotju, in to na račun ustavno zajamčenih osebnostnih pravic slehernega posameznika. Zato bom prav z namenom zaščite ustavnih pravic v zakonskem roku vložila tožbo.«
»V povezavi z navedbami v sporočilu, ki ga je o ugotovitvah komisije objavila Aleksandra Pivec, lahko pojasnimo, da gre za selektivno podajanje informacij glede ugotovitev komisije, ki ne odražajo celovitega dejanskega stanja.«
»Glede na to, da je Aleksandra Pivec napovedala vložitev tožbe zoper ugotovitve, pojasnjujemo, da je komisija v postopku ugotovila kršitev integritete, kot jo opredeljuje 3. točka 4. člena ZIntPK, in v dveh primerih kršitev prvega odstavka v povezavi s tretjim in petim odstavkom 30. člena ZIntPK.«