»Kot vemo, gre za slabo plačane poklice, ki jih večinoma opravljajo ženske, ki že doma, kot radi rečemo, držijo tri stebre hiše. Na delovnem mestu pa imajo pogosto tudi velike psihične in fizične obremenitve. Njihova prava vrednost pa se pokaže šele, ko je ljudi, ki to delo opravljajo, premalo.«
»Drugi ukrep je vključevanje prostovoljcev, ta je nastal na podlagi veliko terenskih obiskov in pogovorov z zavodi. Gre namreč za ukrep, v okviru katerega se podpre vključevanje prostovoljcev pri izvajalcu, kar lahko pomembno prispeva k višji socialni vključenosti uporabnikov, višji kakovosti njihovega življenja, posredno pa se ukrep odraža tudi v pozitivnih učinkih na način nižanja obremenitv zaposlenih pri izvajalcih.«
»Četrti ukrep je posodobitev in optimizacija delovnih postopkov. Gre za ukrep, ki je namenjen izvajalcem, ki zagotavljajo celodnevno institucionalno varstvo, in sicer za sofinanciranje nakupa sodobnih tehnologij in pripomočkov za robotizirano, avtomatizirano oziroma avtonomno izvedbo postopkov, zlasti pripomočkov za obračanje uporabnikov v postelji, prenos uporabnikov, potem so tu še naprave, kot na primer za čiščenje oziroma razkuževanje površin in opreme in s tem ukrepom želimo doseči predvsem manjše obremenitve zaposlenih.«
»Želimo predvsem razbremeniti in pomagati zaposlenim. Če karikiram na svojem primeru: če bi mene morala 50-letna ženska obračati, je to zelo težko, tako, da je prav, da ima pripomoček, ki ji pri tem pomaga.«
»Dvig plač za vse zaposlene v domovih za starejše in posebnih zavodih za odrasle, in pa vzporedno moramo začeti z uveljavljanjem novih kadrovskih normativov za izvajanje zdravstvene nege in zdravstvene rehabilitacije. Ne nazadnje se je k temu tudi vlada zavezala v stavkovnem sporazumu leta 2022, ampak do tega trenutka se na tem področju ni še nič premaknilo.«
»Kar je slovenska politika sposobna ponuditi starajočim, sta pomoč pri samomoru in evtanazija, ki ju po uvedbi ne bo mogoče učinkovito nadzorovati in odpirata različne možnosti zlorab.«
»Vsa večletna opozorila javnosti in stroke o ureditvi dolgotrajne oskrbe in paliativne medicine so ob indolenci odgovornih vladnih in drugih služb ostala brez učinka.«
»Na nek način smo v konfliktu, da govorimo, da nimamo jasnih meril za vse državljane Republike Slovenije in da danes ne vemo, za koliko državljanov Republike Slovenije, v kakšni obliki in intenziteti, bomo lahko to dolgotrajno oskrbo izvajali.«
»Po izkušnjah do zdaj se nekdo odloči za spremembo svojega osebnega statusa predvsem na osnovi svojih finančnih prilivov, ne pa toliko na podlagi razlogov, ali bo to za družinskega člana kot oskrbovanca ali tretjo osebo boljše ali slabše.«
»Si ne predstavljamo, kako bo to mogoče. Že danes vemo, da je tisoč postelj v domovih starejših prostih, ker je pomanjkanje kadra, ker ne sprejemajo novih stanovalcev.«
»Če bi želeli vse varstveno-delovne centre deinstitucionalizirati v takšni obliki, kot je zapisano v strategiji, bi v Sloveniji potrebovali okoli 600 stanovanj.«
»Ne samo strokovni delavci, ki bodo potrebovali izobraževanja za opravljanje dela, ampak tudi obstoječi zaposleni, ki delajo na področju varstva odraslih, potrebujejo določena znanja.«
»Bodo za ves gnev, ki bo ob uveljavitvi zakona prisoten v javnosti, spet grešni kozel centri za socialno delo.«
»Žal pa tudi to, da sta se nam pridružila zgolj predstavnika ministrstva za solidarno prihodnost, ponovno potrjuje, da področje varstva starejših in posebnih skupin odraslih ni prednostna naloga pristojnih, čeprav somed izvajalci vse glasnejša opozorila, da je sistem tik pred razpadom.«
»Začne se, seveda, pri imenovanju. Večkrat slišimo svarila o starajoči družbi in težavah, ki jih skrb za starejše prinaša, ko 'niso več produktiven del ustvarjanja dobička'. Takšno razumevanje družbe in staranja ostro zavračam.«