»Tehnično platformo smo imeli pripravljeno že lani, uspešno je bila testirana za lanski Festival slovenskega filma, ki je bil zaradi epidemičnih razmer prisiljen potekati v hibridni obliki – deloma v živo, precejšen del pa kot filmi na zahtevo.«
»Očitno pa je moral dozoreti čas, tudi epidemija je naredila svoje, da so se vsi ključni akterji in tudi gledalci ob zaprtih kinematografih in razcvetu tujih platform zavedli, kako smiselno je to pripraviti tudi pri nas.«
»Naša Filmoteka želi biti tudi prispevek k spreminjanju slovenske kulture, ki ji je piratizacija kulturnih vsebin, zlasti glasbe in filmov, žal še vedno zelo domača.«
»Kar nekaj mesecev smo se z že tremi partnerji, s pomočjo katerih smo lahko tudi kandidirali na razpisu, dogovarjali o cenovni politiki Filmoteke, obdobjih najema, pogodbenih pogojih.«
»Kaj se je zgodilo z zamudnimi obrestmi in kdo bo odgovarjal za nastalo situacijo; za dejansko blokado in izčrpavanje ljudi, ne samo slovenskega filma, ampak ljudi, ki delajo v slovenskem filmu?«
»Upamo predvsem, da bo zakon sprejet čim prej in nam bo omogočil izpeljavo postopkov še v tem letu, da bomo nakazila, na katera filmarji čakajo vse leto, lahko izvedli še v tekočem letu.«
»Ta blokada je pustila zelo globoke posledice in mislim, da je treba povečati financiranje slovenskega filma na 11 milijonov evrov, tako kot je to že dvakrat potrdil odbor DZ-ja za kulturo.«
»Nato se pravica do sredstev za leto 2020 izteče. Če bo sedmi protikoronski sveženj, ki skuša to rešiti, začel veljati po 31. decembru, SFC preostanka sredstev za leto 2020 ne bo mogel počrpati.«
»Producenti lahko na letni ravni pridobijo tudi do 30 odstotkov mednarodnih sredstev. Prvič v zgodovini se je zgodilo, da je prav luksemburški filmski sklad v takšni meri finančno podprl slovenski film. Medtem ko evropski filmski skladi slovenski film finančno podpirajo, ga matična država ne.«
»Popolnoma nerazumljivo blokiranje izplačil, ki traja že mesece in je posledica odločitve vlade, da gradivom, ki so potrjena tako na ministrstvu za kulturo kot na ministrstvu za finance, ne prižge zelene luči, resno ogroža začetek snemanja, s tem pa tudi črpanje tujih sredstev, saj so ta povezana z določenimi roki, ki zadevajo realizacijo projekta.«
»Situacija, ko država celo dolguje izplačila za podpisane pogodbe in obveznosti, ki jih je s tem sprejela (in ki je po vseh zbranih podatkih unikatna in je ne pomnijo nikjer v Evropi), nas tako sili v zelo velika finančna tveganja, ki jih ne zmoremo nositi in lahko v naslednjih tednih pripeljejo tudi do odstopa od realizacije ter s tem vračila vseh težko prigaranih tujih sredstev.«
»Ne glede na to, kaj je razlog, ki nam ga politika podaja nazaj, češ da je bilo treba procesno najti načine, je v resnici tako, da ne moremo zastati za devet mesecev; take stvari je treba rešiti v mesecu, dveh.«
»Danes ne obstaja nobena ovira, da sredstva ne bi bila izplačana, ker gre za življenja ljudi, ki ne morejo kupiti hrane zase in za svoje otroke; nastopile so bazične preživetvene težave.«
»Nove birokratske ovire, ki so nastopile zaradi uvrščanja filmov v nacionalne razvojne programe, spadajo v pristojnost ministrstva za finance, ki je verjetno pravi naslov za interpretacijo te zakonodaje.«
»Še enkrat bi rekel, da je bilo v tem časovnem loku vendarle nekaj novih sprememb, prišlo je do nove spremembe v letu 2020 pod prejšnjim ministrom, ko so očitno smatrali, da mora iti po tej poti na vlado in v več kosih in v opredelitvi vsakega filma posebej.«
»Zdaj nedvomno bo neko sito na koncu bodisi ta odbor bodisi pravzaprav ta odbor ni sito. Na koncu je sito vendarle vlada, ne glede na vse podpisane pogodbe, ostala, kajti zavedati se moramo, da tudi za te konkretne filme na koncu prispeva denar vlada, torej gre iz državnega proračuna.«