»Za liter neosvinčenega motornega bencina (NMB 95) bo ob nespremenjeni trošarini, ki je določena na 0,49693 evra za liter na bencinskih servisih zunaj avtocestnega križa v novem 14-dnevnem obdobju treba plačati 1,468 evra za liter (cena bencina pred spremembo je bila 1,481 evra za liter), pri 50 litrih to znese 73,40 evra. Če ne bi regulirali cen NMB 95, bi bilo po naših ocenah za liter NMB 95 treba odšteti okoli 1,548 evra za liter.«
»Liter dizelskega goriva bo ob nespremenjeni trošarini, ki je določena na 0,45878 evra za liter na bencinskih servisih zunaj avtocestnega križa v novem obdobju znašal 1,513 evra za liter (cena dizelskega goriva pred spremembo je bila 1,550 evra za liter), kar pri 50 litrih znese 75,65 evra. Če ne bi regulirali cen dizelskega goriva, bi bilo po naših ocenah za liter dizelskega goriva treba odšteti okoli 1,594 evra za liter.«
»Marže trgovcev so, v skladu z vladno uredbo o oblikovanju cen določenih naftnih derivatov zven območja avtocest in hitrih cest omejene in lahko znašajo največ 0,0983 evra za liter dizelskega goriva in 0,0994 evra za liter NMB-95 ter za kurilno olje največ 0,08 evra za liter.«
»Zaradi povečanega prometa vlada že celotno turistično sezono vodi politiko trošarin in prispevkov, s katero primarno omogoča stabilne, konstantne in predvidljive cene naftnih derivatov.«
»Če ne bi regulirali cen NMB 95, bi bilo po naših podatkih, kjer smo upoštevali vse v preteklosti veljavne davke in prispevke, za liter NMB 95 treba odšteti okoli 1,552 evra na liter.«
»Če ne bi regulirali cen dizelskega goriva in hkrati potrošnikov oprostili plačila prispevka za obnovljive vire energije in soproizvodnjo toplote in elektrike, bi bilo po naših podatkih za liter dizelskega goriva treba odšteti okoli 1,598 evra na liter.«
»Analitiki so dvignili napovedi za globalno povpraševanje za letos in prihodnje leto, hkrati pa pričakujejo tudi višjo gospodarsko rast, nižje inflatorne pritiske, predvsem v ZDA, ter da se bodo dvigi centralnih bank počasi nehali, kar bo vzdignilo sentiment na finančnih trgih.«
»Ker so se razmere na trgu spremenile do te mere, da ta začasni ukrep ni več upravičen, je treba oprostitev odpraviti in za podporo oziroma spodbujanje rabe obnovljivih virov energije zopet zagotoviti plačevanje namenskega prispevka za dobavljeno energijo tudi za dizel na avtocestah in hitrih cestah.«