»To pa ne pomeni, da je film V kraljestvu Zlatoroga brez teže. Nasprotno, gre za pomemben dokument časa, za sporočilno pomembno pripoved in za posredno govorico o tem, kaj ljubi Slovenec.«
»Kot je pojasnila, so umanjkale tradicija in profesionalne izkušnje, vojna, ki je sicer priskrbela zgodbe, pa je zaustavila vse možnosti, da bi jih lahko 'promptno povedali'.«
»Resnično izjemen v tej za dokumentarce nerodovitni grudi pa je bogati opus Maka Sajka, letošnjega prejemnika nagrade Franceta Štiglica za življenjsko delo na področju filmske in televizijske režije: niz klasik, ogrlica filmskih biserov na nehvaležnem vratu slovenske kinematografije.«
»Štigličev izraz temelji na realizmu, v njegovih filmih pa venomer odkrivamo željo po raziskovanju filmskega izraza, po eksperimentu, po vstopanju v nove, še prazne prostore slovenske kinematografije. Kar je lastno le Štigličevemu filmskemu izrazu, so vendarle pogosto temelji (sicer izrazito avtorske ali celo individualistične) slovenske filmske poetike.«
»Štiglic je v slovenskem filmu postavil standarde, ki so v veliki meri določili, kako sploh dojemamo slovenski film. Ob njegovih filmih so zrasle generacije Slovencev. /…/ Pričakujemo, da bo ob obletnici deležen zaslužene pozornosti, kot jo dosegajo drugi naši velikani v literaturi, gledališču in slikarstvu.«