»Je najizrazitejši predstavnik ekspresionističnega kreativnega habitusa, prežetega s severnjaškim nadihom, ki ga dopolnjuje s specifično osebno in lokalno izkušnjo, z mojstrskim obvladovanjem metierja in slikarsko strastjo, vse to pa v svojih delih zaokroži v dovršeno celoto.«
»Film odlikujejo precizna režija, izjemna igra in fotografija. Prvenec, ki nam bo ostal v spominu in ki hkrati napoveduje zanimive prihodnje režiserjeve filme.«
»Žirijo je navdušila kakovost filmov v ožjem izboru za nagrado vodomec. Filmi so bili zelo različni, ampak so obravnavali teme, ki so prevečkrat zakrite in nas kot družbo postavljajo v nelagoden položaj.«
»Heat Waves je filmski prikaz sodobnega sveta: sestavljen je iz različnih najdenih posnetkov in razkriva naravo naše realnosti, ki temelji na zunanji podobi, v ostroumnem dialogu dveh zaslonov; nešteto zaslonov.«
»Intenzivna atmosfera filma in njegova fizičnost sta nas prevzeli tako zelo, da smo s protagonisti delile njihove bolečine. V ospredje so postavljeni intima, prijateljstvo, čustvenost in ranljivost fantov – značilnosti, ki v družbi še vedno nimajo prostora.«
»Nagovoriti skušamo tudi ljudi, ki sicer ne hodijo redno v kino. Slovenski film nima dovolj platen – včasih je kak film v distribuciji tako kratek čas, da nima niti prave priložnosti, da bi ljudje zanj izvedeli.«
»Povečanje sredstev je seveda dobro, a ni tiste vrste povečanje, ki bi reševalo probleme. Povečanje, ki ga je potrdil Odbor za kulturo v letih 2018 in 2020, bi rešilo temeljne probleme slovenskega filma, omogočilo snemanja filmov z vizijo.«
»Nagrade sem se zelo razveselil, saj prihaja iz drugega kulturnega okolja. Po odzivih sodeč je film očitno nagovoril kitajsko občinstvo. Vsako priznanje za film je lepa potrditev ne samo mojega dela, ampak tudi dela celotne ekipe.«
»Kitajska je izjemno veliko in hitro razvijajoče se filmsko tržišče. Iz naše filmske zgodovine poznamo dober primer slovenskega filma, ki je navdušil kitajsko občinstvo. Takrat je to bil film Kekec, danes je Orkester. Čestitke Matevžu Luzarju, ki je s svojo režijo uspel prepričati tako zahteven kulturni prostor kot je Kitajska.«
»Scenarij, ki ga je Matevž Luzar pod okriljem produkcijske hiše Gustav film začel razvijati leta 2016, izvira iz osebnega opazovanja življenja v edinstvenem okolju rudarsko-industrijskega Zasavja, kjer je druženje v orkestrih, zborih, lutkovnih gledališčih in drugih kulturnih dejavnosti ljudem pogosto pomenilo uteho pred vsakdanjim težkim delavskim življenjem.«