»Vlak po tej novi progi naj bi se zapeljal nekje sredi leta 2023. Mislim, da bo to velik prispevek k izboljšanju železniške infrastrukture v državi.«
»Na delovni dan naredimo povprečno 12 metrov betonske obloge. Skupno je 121 takšnih korakov, da pridemo na drugo stran predora, nato pa sledi namestitev strojne opreme in elementov zgornjega sloja železniške proge.«
»Tudi tu je bilo več zanimivih izzivov. Imeli smo sedem betonaž, kjer smo v sklopu ene betonaže vgradili več kot 1500 kubičnih metrov betona, kar je po mojih podatkih največ v eni betonaži v Sloveniji. V eni betonaži je bilo torej več kot 200 tovornjakov betona.«
»Tudi zahodna obvoznica je vključena v proračune za leti 2023 in 2024. Iščemo možnosti, da bi stvari še nekoliko pospešili, tako da bi se gradnja teh treh odsekov, ki so zdaj predvideni, končala namesto leta 2026 v letu 2025.«
»Za pot z vlakom med Københavnom in Hamburgom zdaj potrebujete okoli štiri ure in pol, ko bo predor zgrajen, pa boste isto pot opravili v dveh urah in pol.«
»Lažje se bo le usesti na vlak. Poleg tega bo tudi pot z avtomobilom za eno uro hitrejša, saj vam ne bo treba čakati na trajekt.«
»Predor Fehmarnbelt bo ustvaril strateški koridor med Skandinavijo in osrednjo Evropo. Zaradi železniške povezave bo več tovora s cest in več ljudi z letal šlo na vlake, s tem pa se bo manj obremenjevalo okolje.«
»Predinvesticijska študija je pokazala, da se najbolj izplača graditi viseči most, čeprav ta raziskava ni bila namenjena tehničnim vprašanjem, ampak proučevanju možnosti financiranja mostu s sredstvi Evropske unije.«
»Analizo izvedljivosti projekta Most kopno–otok Pašman s povezovalnimi cestami so izdelali leta 2021, najboljša možnost pa je gradnja grednega mostu. A treba je najti vir financiranja glede na to, da ta možnost ni sprejemljiva za sofinanciranje iz evropskih skladov.«
»Smo šele na začetku gradbenih del in trenutno številke ostajajo v okviru podpisane pogodbe z izvajalcem.«
»Za njih je bila zelo naporna predvsem faza rušitve, zlasti v sušnem obdobju, ko je bilo v zraku veliko prahu. Zato tudi z naše strani zelo velika zahvala prebivalcem in lastnikom lokalov, saj so res zelo razumevajoči.«
»Izvajamo posodobitev oz. prilagoditev signalno-varnostne naprave, ki nam bo v prihodnosti omogočila gradbeno izvedbo na tirni infrastrukturi.«
»Cilj tega projekta je, da sedanji nadvoz s štirimi tiri nad Celovško cesto zamenjamo z novim nadvozom, ki bo omogočal šest tirov.«
»Projekti za tirne naprave so izdelani, v tem trenutku so v fazi revizije. Računamo, da bi lahko v roku meseca, dveh revizijo zaključili.«
»Konec leta, če ne bo zapletov, bi lahko objavili razpis za gradbena dela na železniški infrastrukturi, ki vključuje ureditev vseh tirnih naprav med Dunajsko in Šmartinko, gradnjo nadhoda nad železniškimi programi in ureditev peronske infrastrukture.«
»Pomembno je, da je delo napredovalo hitreje. To je dober znak za konec in da je cenejše, kot je bilo načrtovano. Tudi to je dober znak, da gre projekt v pravo smer.«
»Razdalja se bo s sedanjih 44 kilometrov zmanjšala na 27 kilometrov. Zmanjšala se bosta potovalni čas in obremenjenost za okolje in lokalno prebivalstvo.«
»Še vedno potrebujemo delavce na gradbišču, saj bo odprtih skupno 14 gradbišč, zdaj imamo odprtih devet. Na vsakem gradbišču dela okrog 40 delavcev.«