»Izbor Planinčevih del iz vseh obdobij ustvarjanja, ki razkriva eno izmed najbolj fascinantnih likovnih avantur figuralnega slikarstva v moderni slovenski umetnosti, smo dopolnili z deli dvanajstih slovenskih slikarjev, fotografov in kiparja, iz generacije pred drugo svetovno vojno in povojne generacije, ki je svoje ustvarjalne opuse osrediščila zlasti v šestdesetih in sedemdesetih letih preteklega stoletja.«
»V popotovanju skozi njegov svet sanjskih prividov v resnici naletimo na simbole iz klasičnega repertoarja nadrealističnega imaginarija, ki v veliki meri izhaja, se zdi, iz risarskega pristopa, ki je v resnici zelo blizu za nadrealiste značilnem načinu avtomatičnega risanja.«
»Ta mu je, kot je pojasnil Košan, na eni strani omogočala natančno, skoraj hiperrealistično izrisovanje realnih predmetov, postavljenih v nenavadne, včasih groteskno bizarne medsebojne odnose.«
»Človekova notranja izkušnja sveta ni zelo natančna in je naš ponotranjeni model stvarnosti kot velika ledena gora, katere pretežni del je skrit pod površino vode (zavesti).«
»Moje slike so vidne podobe, ki ne zakrijejo ničesar; vzbudijo skrivnostnost, in – zares – ko kdo vidi kakšno izmed mojih slik, se vpraša preprosto vprašanje: 'Kaj to pomeni?' To ne pomeni ničesar, ker tudi skrivnostnost ne pomeni ničesar, je neznana.«
»Akademski slikar Planinc se je v ustvarjalnem loku od začetka 60. let minulega stoletja do danes zavihtel na prestol fantastičnega in nadrealističnega slikarstva na Slovenskem.«
»Planinčeve slike iz zadnjega sklenjenega ustvarjalnega cikla z naslovom Nazaj v prasvet so fantazmagorične podobe 'življenja onkraj', ki je obenem tudi življenje v nas samih, ki nezavedno, včasih čisto neopazno narekuje ravnanje v vsakdanjem življenju, sugerira klavstrofobično meta-realnost, le korak oddaljeno od nočne more.«
»Nadrealizem je ne nazadnje pravzaprav reakcija mladih, ki so jih poslali v vojno, ko so bili stari 20 let. In končno so se vrnili in hoteli uničiti svet, ki je bil ta svet, ki je pognal civilizacijo in človeštvo v uničenje. Zato so želeli zgraditi nekaj čisto novega.«