»V servisni cevi predora Lokev se je dnevno na enem čelu izkopalo približno pet metrov kalote predora. Ker je izkop predora potekal iz dveh smeri, govorimo torej o 10 metrih kalote predora na dan. V servisni cevi predora Beka pa se je pred kratkim naletelo na večji kraški pojav, ki je zadnji mesec upočasnil napredke pri gradnji. Povsem naključno se je zdaj mesto preboja zgodilo v kraški jami, ki je tudi najdaljša kraška jama, ki je bila odkrita in je dolga kar 600 metrov. Trenutno poteka sanacija kraške jame.«
»Vsi predori na trasi drugega tira so se gradili po novi avstrijski metodi (NATM). Gre za ciklično metodo, za katero je značilno, da se v kratkem razmiku izkoplje del predora v dolžini, ki je odvisna od geotehničnih razmer, in se neposredno po izkopu podgradi s podpornimi elementi, ki jih tvorijo predvsem brizgani beton, sidra in podporni lok.«
»To jasno kaže, da projekt poteka dobro in zgledno. Dokazujemo, da se da v Sloveniji še tako zahtevne projekte izvesti pravočasno in v okviru predvidenih stroškov.«
»Razmere niso bile vedno optimalne, a z optimizmom zremo v nadaljevanje projekta, saj je drugi tir Divača–Koper najboljši dokaz tega, da lahko s skupnimi močmi dosežemo velike reči.«
»S prebojem šestega predora v dolžini 6714 metrov smo vse bližje dnevu, ko se bo železniška razdalja na odseku Divača–Koper iz sedanjih 44 zmanjšala na 27 kilometrov, skrajšal se bo potovalni čas, bistveno povečana pa bo prepustna zmogljivost vlakov. Kljub kompleksnosti in zahtevnosti gradnje celotnega projekta ostajamo v zadani časovnici in potrjenih finančnih okvirih, na kar sem izjemno ponosna.«
»Preboj najdaljšega železniškega predora ni samo inženirski dosežek, pač je tudi dokaz, kaj lahko dosežemo, ko združimo moči ter delamo z jasno vizijo in namenom.«
»Zelo me veseli, da je stekla gradnja prvega predora Konovo. Ta je del navezovalne ceste na hitro cesto Slovenj Gradec-Velenje jug. Zaključek je predviden v drugi polovici naslednjega leta.«
»Odpiranje šampanjca, saj bo to le konec nekega velikega dela, posebej v Karavankah, kjer so najtežji predori. To bo češnja na torti, ne še čisto dokončna, ampak takrat bo konec vsaj tega rudarskega dela izkopa.«
»Vrednostno morda še nismo čisto na polovici, ampak glede na to, da so betonerska dela v predorih bistveno dražja, pa še dokončuje se tretja faza same železniške opreme, ocenjujemo, da se polovici približujemo.«
»Opozarjamo, da je sprejetje državnega lokacijskega načrta za dvotirno progo bistven del tega projekta in da je prenos investitorstva z DRSI-ja na 2TDK bistvenega pomena. Ni vseeno, kdaj se to zgodi. Ne vemo, kdaj bo.«
»Čeprav bo ta dodatni tir umeščen tako rekoč ob drugem tiru, je treba izpeljati vse prostorske, okoljske in drugačne preveritve. Naš cilj je, da se začne graditi v letu 2026.«