Ključna beseda: radijska igra

6. februar 2024

»turški obred«

Jean-Baptiste Poquelin Molière je naročilo za besedilo dobil z dvora Ludvika XIV. z začrtano temo 'turški obred'.
6. februar 2024

»aktualnost besedila vidi predvsem v razdrobljenemu posamezniku, ki indice za oblikovanje svoje identitete išče v svetu hiperprodukcije videzov«

Evelin Bizjak vidi aktualnost besedila predvsem v razdrobljenemu posamezniku, ki indice za oblikovanje svoje identitete išče v svetu hiperprodukcije videzov.
6. februar 2024

»Žlahtni meščan«

Radijsko igro Žlahtni meščan je režiral Alen Jelen.
8. januar 2024

»Kmečke puntarje upodobil kot preudarne ljudi z vsemi človeškimi tegobami in stranpotmi.«

Bratko Kreft je upodobil kmečke puntarje kot preudarne ljudi z vsemi človeškimi tegobami in stranpotmi.
8. januar 2024

»Osredotočili smo se na razmerje med predstavo o nekem idealnem konceptu (denimo rajski vrt) in njegova dejanska materialna resničnost, ko si v njem fizično udeležen.«

Bor Ravbar je povedal, da so se osredotočili na razmerje med predstavo o nekem idealnem konceptu in njegovo dejansko materialno resničnostjo.
22. december 2023

»Vsem pa velja zahvala za dolga, ustvarjalno plodna desetletja.«

Vilma Štritof se zahvaljuje vsem sodelavcem za njihov prispevek k slovenski radijski igri.
9. november 2023

»Preko lika gospoda Jourdana, bolestno obsedenega s svojo družbeno veljavo in videzom, se Moliere sicer primarno ukvarja z vprašanjem povzpetništva, vendar ga danes, v času dominacije potrošnje in virtualnih prostorov, ki temeljijo na popularizaciji površinskih vrednot, lahko beremo tudi kot sodobnega, razdrobljenega posameznika, ki indice za oblikovanje svoje identitete išče v svetu hiperprodukcije videzov: Jourdain vrednote išče zunaj sebe, in to ne zaradi vrednot samih (ne zaradi ljubezni do umetnosti, znanja ali drugih veščin), temveč zgolj zaradi videza kultiviranega duha, ki naj bi mu prinesel določeno družbeno prepoznavo in veljavo. Ni zmožen globlje predanosti in vztrajnosti v kateri koli aktivnosti, ki ne ponuja instantne zadovoljitve, njegova nečimrnost in nagoni so njegovo ključno vodilo. To se mi zdi zelo simptomatsko za sodobno družbo, ki temelji na instant užitkih in hedonizmu. Jourdainov 'žlahtni jaz' je konstrukt, ki ni last notranje motiviranih, osebnih stremljenj in zanimanj, temveč je nekritično prevzeta, od zunaj vsiljena identiteta. Pri tem se opira na razne strokovnjake, ne zaupa ne v svojo presojo ne v presojo svojih bližnjih, temveč verjame le mnenju tistih, ki so sposobni s kultiviranim govoričenjem ustvariti videz avtoritete. Prav tako je dogodkovno središče te komedije priprava na dvorno zabavo; zabava je motiv, ki v sebi nosi zelo sodobno nagnjenje k nenehnemu iskanju ugodja in zadovoljevanja impulzov. Liki učitelja plesa, učitelja glasbe in učitelja filozofije pa ponujajo tudi indice za kritiko umetnosti (in etike), ki podlegajo diktatu tržnega kapitala. Kritiko poblagovljene, utilitarne umetnosti, ki v rokah korporacij služi predvsem spodbujanju ideologije potrošnje in tako ni več umetnost, temveč le še potrošna dobrina.«

Evelin Bizjak je analizirala lik gospoda Jourdana iz Molièrove komedije Žlahtni meščan ter ga povezala s sodobnimi družbenimi pojavi.
30. oktober 2023

»Vsak dober mornar mora preživeti eno nevihto.«

Protagonist Boris v radijski igri izreče: 'Vsak dober mornar mora preživeti eno nevihto.'
28. september 2023
28. september 2023
28. september 2023

»A ste igro posneli v ambientu?«

Nataša Barbara Gračner postavi vprašanje o posnetku radijske igre v ambientu.
28. september 2023
26. junij 2023

»Moja pesem je popotnik, sel galaksij v sijaju«

Zmago Frece opisuje svojo pesem kot popotnika med galaksijami.