»V njej je pustilo pečat za vse življenje.«
»Njene grafike prepletajo tri glavne teme, s katerimi se je ukvarjala: sedanjost, nesposobnost komuniciranja in dualnost oziroma mnogoterost stvari.«
»Umetniško potovanje Maraž dokaz njenega poglobljenega raziskovanja tem, kot so čas, identiteta, človeški odnosi in človeška izkušnja v splošnem.«
»Njena dela odražajo globoko filozofsko raziskovanje minljivosti in človeškega stanja ter imajo močno čustveno in intelektualno resonanco.«
»Bila je snovalka inovativnih grafičnih postopkov v tehniki barvne jedkanice, ki si jih je zamislila sama – ti so bili njena umetniška skrivnost – in je z njimi pritegovala svetovno grafično javnost. Ko se je nehala ukvarjati z grafiko, si je to vedenje želela deliti.«
»Tudi to, da je okoli leta 1974 prenehala z razstavljanjem slikarskih del, je bila verjetno posledica reakcij slovenske kritike na njeno slikarsko delo. Nesprejemljivo se je zdelo, da nekdo ali še bolj neka umetnica, v kontekstu visokega modernizma, goji perfekcionizem slikarskega metjeja. Mislim, da je vidik avtocenzure kot posledice različnih okoliščin vplival na to, da ni naredila tega zanjo drznega koraka.«
»Njihovo navdušenje nad tem medijem ni naključno, saj ga usmerja širok spekter možnosti tega medija, ki na popoln način utelešajo značilnosti sodobnega časa. Na prvem mestu sta neposrednost in vsestranskost risbe ter hitrost beleženja hipnih zamisli, izrazov in konceptov v širokem razponu od elementarne črne črte na beli podlagi, barvne in digitalne risbe pa do snovne risbe v izrezankah.«
»Risomanija govori o strastnem odnosu do risarskega medija pri generaciji 'tukaj in zdaj', je prikaz raznovrstnih možnosti, ki jih ponuja risba, od avtonomne in pripravljalne, frontalne, izrazne, slikovite, prostorske, zinske, animatorske, stripovske, snovne, ilustratorske risbe in njene izpovedne univerzalnosti.«
»Zavezana grafiki kot svojemu osnovnemu horizontu pogosto izraža neposredno refleksijo življenja v njegovih omejitvah, krhkosti, napakah, v njegovem podzavestnem in zavestnem. Razpeta je med navdušenjem nad življenjem in potrebo, da ga formalno zgosti v določeni presežni vizualni izkušnji, ki bo njegov smisel še jasneje in odločneje artikuliral.«
»Skozi natančne premisleke in številne skicirke ter črtne izraze vstopa v slikarsko polje v navidezno brezbrižni in hudomušni maniri, z živahno paleto barv, vendar s poznavanjem zgodovine umetnosti in ambivalentne sporočilnosti. Te se ponekod zlahka razkrijejo gledalcu, drugje pa zahtevajo od njega več dovzetnosti in razmisleka.«
»Pokaže nam, kaj se dogaja v keramiki v opusih že uveljavljenih avtoric, ki so se v svojem delu posvetile izključno temu mediju, kako keramika izziva avtorska imena, ki zlahka prehajajo med umetnostnimi zvrstmi, in katera nova imena v zadnjem času z resnih avtorskih pozicij stopajo na prizorišče. Z demokratičnim naborom recentnih in nekaj starejših del ponuja dober pregled dogajanja na področju umetniške keramike v Sloveniji.«
»Beremo jih lahko kot koncentrične kroge ali pa kot krožnico, ki v spirali navidezno izginja v neskončnih razsežnostih prostora, s čimer spominja na simbolno predstavitev časa.«