»NPZ je pisalo 32 učencev 9. razreda in 35 učencev 6. razreda, ki smo jih razdelili v skupine po 16 oz. štiri oddelke, seveda ob upoštevanju varnostne razdalje.«
»Predlagal sem, da se postopek ustavi, glede na to, da je bolj kot v preprečitev širitve virusa usmerjen v preprečitev širitve javnih stališč, izražanja kritike do sistema, ki je na te dijake pozabil za štiri mesece.«
»Zdi se mi edino prav, da sem tudi danes tukaj. Tukaj je toliko policije, kot da je naredila najhujše kriminalno dejanje, deklica pa je samo zahtevala šolo. Ne morem verjeti, v kakšni državi živimo.«
»Preprosto smo le izrazili svoje mnenje, policisti pa so nas popisali za nekaj, česar nismo naredili. Upoštevali smo namreč čisto vse, kar bi morali upoštevati, in ni nobenega dobrega pojasnila za to, kar se nam zdaj dogaja.«
»Na ministrstvo smo sami postavili vprašanje, kaj pomeni v primeru, da je dijak zaradi visokotveganega stika za v karanteno? Bi lahko potem z negativnim testom prišel v šolo ali ne? To je zelo pomembno za dijake, predvsem v času mature, pa tudi sicer pri preostalih obveznostih.«
»Cilj je pripraviti ustrezen film, ki bo ponazarjal, kako se izvaja ta test, infografiko, narediti prvo izobraževanje z zdravstvenimi delavci v šolah in potem v nadaljevanju praviloma izvajati, vsaj kolikor smo do zdaj govorili znotraj stroke, v domačem okolju, in potem posredovati rezultate odgovornim.«
»V tujini imajo odprta delovišča, odprte projekte. Delavci, ki živijo v Sloveniji in so začasno napoteni na delo v sosednje države, zdaj preprosto ne morejo iti. Tukaj imajo podjetja lahko zelo veliko škodo.«
»Protest dijakov je potekal mirno, z zaščitnimi maskami in ob upoštevanju medsebojne razdalje. S svojim ravnanjem tako dijaki niso ogrožali javnega zdravja.«
»Občutki so super, po dolgih štirih mesecih bomo spet videli vse sošolce, učiteljice. Z nekaterimi sošolci smo se sicer že prej družili. To, kar ne bo preveč dobro, je, da pišemo teste.«
»Tudi Eva, ki je dijakinja iste gimnazije, je vesela, da bo po dolgem času videla sošolce in sošolke, saj so doma iz različnih krajev in se niso veliko videli. Tudi njo nekoliko skrbijo preizkusi znanj v tednu, ko bodo v šoli.«
»Na Gimnaziji Celje - Center imamo danes dvojni praznik ... 8. marec, dan žensk, in pa 'tretji' prvi šolski dan v tem šolskem letu, po 1. septembru, ko smo vsi prvič sedli v šolske klopi, 22. februarju, ko so se po 16. tednih vrnili maturantke in maturanti, in današnji, ko so se vrnili tudi dijaki nižjih letnikov. Šola je končno oživela v smehu in radosti ob ponovnem snidenju.«
»Tam, kjer je veliko praktičnega pouka, smo gledali na to, da se je v šolo vrnilo čim več teh dijakov, ob tem pa smo gledali tudi na to, da smo k pouku v živo ta teden vrnili tudi čim več prvih letnikov, ki so bili najmanj v šoli.«
»Nekateri so morda navdušeni malo manj, drugi malo bolj nad vrnitvijo v šole, a pod črto jih je večina kar zadovoljna. Vedo namreč, da je kakovost šolanja v živo neprimerljiva s šolanjem na daljavo, ob tem pa so tukaj še druge pomembne plati, predvsem socialno življenje oziroma stik s prijatelji in sošolci.«
»Ker so dijaki izčrpali vse druge možnosti zavzemanja za kakovostno izobraževanje, so se na neodzivnost ministrice za izobraževanje, znanost in šport Simone Kustec odzvali s protestom.«
»Ne le, da se slovenski dijakinje in dijaki šolajo na daljavo dlje, kot je omenjeno svetovno povprečje, ampak so se zato, ker so si – ob upoštevanju vseh omejitvenih ukrepov, ki jih narekuje epidemija – dovolili izraziti svoja stališča do nujne vrnitve v šole, prisiljeni soočati celo z globami in postopki pred sodiščem.«
»Cena posledic epidemije covida-19, ki jo dijakinje in dijaki plačujejo že brez žuganja z globami ter sklicevanjem na odraslost in odgovornost – po navadi prav tistih, ki imajo s tem sami največje težave –, je sama po sebi previsoka.«