»Pot domov sem napisal iz jeze, ko sem prebral članek o dementnem štiriinosemdesetletnem starcu, ki se je nekako znašel na londonskem letališču in ni vedel drugega, kot da hoče k hčerki v Slovenijo.«
»Eden od glavnih ciljev dogodkov, ki se bodo zvrstili v sklopu festivala, je premisliti Maribor kot mladinsko mesto ter odpreti prostor za delavnice, predavanja in glasbene dogodke. Prav tako želimo aktivno vključiti mlade v soustvarjanje festivala in s tem doseči različne oblike ustvarjalnosti ter spodbuditi mladinski aktivizem.«
»Letos smo se odločili za drugačen pristop in festival izvajamo ločeno, saj želimo v okviru njega poudariti, da mladinski sektor na eni strani predstavljamo mladinske organizacije, na drugi strani pa mladi. Zato smo pripravili dogodke, ki so namenjeni predstavnikom mladinskih organizacij, ter dogodke, ki so namenjeni mladim.«
»Ideja za festival je po besedah ustanoviteljice Urške P. Černe nastala iz spoznanja, da je v Sloveniji premalo refleksije o posameznih literarnih prevodih, 'sploh take, ki je izrečena neposredno človeku v obraz.'«
»Festival skuša z letošnjim programom pokazati na to širino; na eni strani pomen zgodovinjenja, arhiviranja spominov, na drugi strani pa pogled v prihodnost, v delo nove generacije ustvarjalcev, ki se zelo intenzivno povezujejo z umetno inteligenco.«
»Ali je dvom, ki ga je Descartes postavil za temeljno premiso človekovega obstoja in pravzaprav edini dokaz, da 'ergo sum', sploh še aktualen kot racionalno sredstvo nekega razumevanja ali pa smo prišli do točke, kjer nam 'resnico' prodajajo in podarjajo samo še mediji, politične stranke, aktivisti in drugi motiviranci.«
»Skozi narativni format dialoga med fiktivnima likoma, od katerih eden povzema značilnosti človeka, drugi pa karakteristike umetne inteligence, naslavljata aktualna in univerzalna vprašanja sodobnega časa, kot so denimo sobivanje človeka in stroja, pomen telesnosti, posledice digitalizacije vsakdanjega življenja ter smeri razvoja naprednih tehnologij.«
»letošnji festival skozi oblikovanje, filozofijo in glasbo prevpraševal 'normalnost' našega časa, ki ga zaznamujejo podnebne spremembe, vojna v Ukrajini, gospodarske in različne druge krize po svetu«
»V letih 2020 in 2021, ko smo festival v celoti izvedli v online obliki, smo se pri odkrivanju dimenzij človeškega glasu sicer dobro zabavali, a smo pogrešali velike odre, še bolj pa navdušena občinstva. V štirih letih odsotnosti iz koncertnih dvoran je zraslo in dozorelo veliko drznih glasbenih idej, ki jih uresničujemo v 16. izvedbi.«
»Pripravili so tudi zborovsko delavnico z nizozemskim glasbenikom in zborovodjem Rohanom Poldervaartom ter zborovski koncert, na katerem bosta nastopila Komorni zbor Ljubljanski madrigalisti in zbor Tukan in zmaj, ki bosta skozi glasbeni program 'kontemplirala individualizem in skupnost v glasbi in družbi'.«
»TO)pot združuje umetnice in umetnike, teoretičarke in teoretičarje in radovedne sprehajalke in sprehajalce, ki hojo in poslušanje doživljajo kot prostorsko uresničitev kraja in telesa; kot praksi prebiranja, ustvarjanja, prizemljevanja, potopitve, vplivov okolja na človeka in človeka na okolje; kot izkušnji izvorne povezanosti in soodvisnosti z drugimi človeškimi in nečloveškimi bitji in svetom.«
»Naloga ni bila lahka, videl sem odlične komedije, ki so me nasmejale do solz, ter dovršene absurde, ki so me potegnili v svet sanj in samorefleksije o temeljnih vprašanjih naše eksistence. Videl sem mlade talente, ki izražajo svoje sanje in čustva, ter izkušene ustvarjalce, ki so presegli meje običajnega. V vsaki predstavi sem lahko začutil iskrenost izražanja in globoko predanost umetnosti. Predvsem pa sem opazil močno željo po komuniciranju s svetom preko odrskih desk.«