»Stari del, kjer je bila nekoč Pilonova pekarna, se bo povezal s sosednjo Rustjevo hišo, kjer bo v pritličju lokal, v zgornjem nadstropju pa razširjena stalna zbirka. Skupno bomo pridobili okoli 500 kvadratnih metrov, kar nam bo omogočalo predstavitev fonda, ki je danes v depoju.«
»Ne gre torej le za širitev Pilonove galerije v smislu bogatejše ali širše predstavitve javnosti, pač pa predvsem za boljšo in sodobnejšo zaščito kulturne dediščine, ki je nacionalnega in lokalnega značaja.«
»Odzivi so za zdaj dobri, prvi obiskovalci so zadovoljni, kar je dober znak in povratna informacija, da bomo lahko to storitev v prihodnje še nadgrajevali.«
»S tem je obiskovalcem omogočen samostojen ogled samostana, ki ga lahko popolnoma prilagodijo svojim interesom, željam, času, ki ga imajo na razpolago, in občutkom, ki jih prevevajo. Tovrstni ogledi ponujajo individualno izkušnjo, resnično osebno doživetje miru in tišine ter zgovorne zgodbe Žičke kartuzije.«
»Mi smo čuvaji slovenske kulturne dediščine in ob tej priložnosti želimo približati muzeje, galerije in njihove programe širšim množicam. V zadnjih dveh letih smo v teh šestih urah po vsej Sloveniji našteli približno 40.000 obiskovalcev.«
»Posebej pa razveseljuje, da so se organizatorjem letos pridružili mladi umetniki, ki so jih nekatere ustanove vključile v pripravo in izvedbo programov.«
»Ljudje vidijo, da je v muzejih in galerijah zabavno in se z veseljem vračajo. Še posebej pa so takšni dogodki pomembni za vzgojo novih občinstev.«
»To je dober primer ohranjanja in predstavitve arheoloških ostalin in situ v urbanem kontekstu, kar je izziv, s katerim se pogosto srečujemo po vsej Evropi. Zasnova paviljona ‒ premišljena in nevsiljiva zgradba ‒ je skladno integrirana v obstoječi ulični niz in ohranja njegovo kontinuiteto.«
»Torej je cilj projekta spodbuditi v tujini že preverjeno rešitev, in sicer javno-zasebno partnerstvo, natančneje kompleksnejše oblike sodelovanja teh dveh sektorjev tudi na področju kulturne dediščine.«
»Poleg tega so bili izpeljani vsi postopki in pridobljena ključna dokumentacija, na podlagi katere se lahko v prihodnje bolj kredibilno nastopa na trgih zasebnega kapitala (JZP) ali iščejo drugi viri financiranja, na primer javni evropski viri.«
»Ko smo se v Narodnem muzeju Slovenije odločali o tem, kaj izbrati in kako pokazati droben izsek iz pisane kulturne dediščine, za katero skrbimo v slovenskih muzejih, nam ni bilo lahko.«
»V sodelovanju z drugimi ustanovami in posamezniki je naša naloga skrbeti, da ima kulturna dediščina svoje mesto v zavesti državljanov kot edina prava, najžlahtnejša podlaga za oblikovanje nacionalne zavesti in samozavesti, ki je pogoj za trajnostni razvoj in napredek države.«