»Prva svetovna vojna predstavlja tranzicijo od tako rekoč napoleonskega bojevanja v strnjenih vrstah in barvitih uniformah do sodobnega bojevanja z manjšimi, bolj mobilnimi enotami. Tovrstne spremembe so zadele vse rodove vojske, kar je na kratko tudi predstavljeno na razstavi.«
»Te so bile izjemno daljnosežne. Po eni strani so razmere privedle do zaposlovanja vojnih invalidov in novačenja ženske delovne sile, ki je pospešila emancipacijo, po drugi strani pa so politične spremembe, ki jih je prinesla prva svetovna vojna, na neki način občutne še danes in še vedno krojijo svetovno politiko.«
»Glavni junak je obtožen čarovništva in nekaj nenavadnega je v načinu, kako pripoved deluje na bralca. Člani žirije smo se strinjali, da sta njegova očarljiva proza in temna, briljantna vizija vplivali na naša čustva ter na nas naredili močan vtis. Da sta nas ujeli.«
»Skušal sem ujeti utrip takratne diplomacije, pregledal sem dokumente, ki so jih pisali diplomati iz avstrijskega predstavništva v Ljubljani ali Beogradu ali iz jugoslovanskega predstavništva na Dunaju. To ti da celovito sliko takratnih dogajanj.«
»Nekateri politiki pa niso bili zagovorniki agresivne politike – ne iz mirovnih pogledov, temveč so ocenjevali, da bo slovenska politika v okviru nove jugoslovanske države in pod pokroviteljstvom srbske politike, ki je bila na zmagovalni zavezniški strani, uspela dobiti za pogajalsko mizo, kar želi.«
»Slovenski politiki tedaj niso znali angleško, medtem ko je bil na drugi strani avstrijski častnik, ki je znal pet jezikov ter je nato prevajal tudi za slovensko stran. Slovenci v takšnih okoliščinah torej niso mogli biti dominantni.«
»Upam, da bomo pripravili lep dogodek in da nam bo vreme naklonjeno, da ga bomo lahko tudi izvedli. Ta dogodek je obenem tudi zaznamovanje okroglih jubilejev, 30-letnice Kobariškega muzeja in 20-letnice Fundacije Poti miru.«
»Počaščeni smo, da lahko na dražbi predstavimo mojstrovino iz umetnikove znamenite serije upodobitev mesta v prvi svetovni vojni. Slika je že pol stoletja del iste zbirke. Le tri od prvotno približno 20 upodobitev mesta – deset jih je v muzejih, sedem pa je izgubljenih ali uničenih – so danes še v zasebni lasti, in ta je nedvomno najboljša in najkompleksnejša med njimi.«
»Grosz je z duhovitostjo in obvladanjem barve v sliki združil futuristični dinamizem in ekspresionistični žar, da je izrazil svoje sovraštvo do Nemčije.«
»To je razlika med zgodovino in književnostjo. Če bi bil panoramski zgodovinar, bi seveda začel z opisom množice, ki vzklika Francu Ferdinandu, in nadaljeval z Gavrilom Principom, kako živčno išče pištolo po žepu.«