»V osnovi ves čas žanrsko ostaja v polju krajine, kjer pa nikakor ne gre za podobo zgolj z očesom zajetega 'dela narave', še manj za pleneristično metodo lovljenja svetlobnih razpoloženj, temveč so upodobljene krajine metafora njenega intimnega notranjega sveta, njena tišina, ki se lahko bere tudi kot reflektiranje trenutnega stanja v svetu.«
»Učinek črno-belih umetniških del, ki so na ogled v vseh treh razstavnih prostorih galerije, oziroma učinek digitalnih vsebin na obiskovalca, se od prvega do zadnjega prostora stopnjuje od gledanja prek pulzirajočih podob in glasbe do večjih 3D-objektov.«
»Pot skozi vse razstavne prostore gledalca popelje skozi različne načine interakcije z medijsko posredovano vsebino, pri čemer postaja njegova izkušnja vse bolj konkretna in stvarna, vsebina pa vse bolj abstraktna.«
»Vendar trajnostna praksa še vedno nima prave razvojne alternative, udejanjanje njenih načel pa odmikajo tudi vojni konflikti in številne druge globalne krize, kot je v zadnjem času geopolitična napetost.«
»Na Gradu Kromberk se osredotočamo na nekatere izmed najbolj obravnavanih tematik v opusu Vladimirja Makuca. Začenjamo z umetnikovimi avtoportreti, tako da se takoj na začetku srečamo z njim, z njegovimi podobami. Nato preidemo v prostor, ki je posvečen pticam, ki jih je Makuc vse življenje tako intenzivno slikal in preučeval. Nato predstavljamo še mitološko tematiko skozi različne pristope in interpretacije te tematike.«
»s katero je vse življenje sam večinoma tiskal grafike in smo zato v Vili Bartolomei ustvarili poseben ambient, ki je na pol razstava, na pol ateljejski prostor. Prešo namreč želimo tudi uporabljati in pripraviti kakšen dogodek, kjer bomo predstavili tiskanje grafike in mogoče tudi kakšno ustvarjalno delavnico.«
»Makučeva umetnost izhaja iz njegove navezanosti na primorski oziroma mediteranski svet v najširšem smislu. V tem svetu je Makuc našel lasten ustvarjalni izraz, ki je bil že od začetka moderen prav v svoji starožitnosti, oblikovno temelječi na arhetipsko prvinski stilizaciji in ploskovitosti.«
»Preživetje naravnega sveta temelji na vzajemnih odnosih med vrstami, ki so obenem proizvajalke in porabnice dobrin v neskončni izmenjavi večnega krogotoka življenja. Zeliščarstvo in nabiralništvo nas pri tem učita vzajemnosti, odgovornosti in zmernosti, da iz narave vedno jemljemo preudarno.«