»In tako se je znašel v našem mestu, kjer je našel veliko podpore med meščani, pri mestnem sodniku, med mestnim svetom in tukaj pridigal do leta 1527, ko je bil decembra kot krivoverec obešen v Gradcu.«
»Podobne vojne blagajne so se zaradi povečanih dajatev fizičnega denarja, ki ga je vladar potreboval za obrambo proti Turkom, začele na Štajerskem množično kovati v 16. stoletju, da so lahko shranjevali denar.«
»Čeprav je ta motiv vodil njeno pisanje že od samega začetka, je bilo to osrednje vprašanje njenega življenja in pisanja doslej deležno malo pozornosti.«
»Obe ženski sta zaznamovani z izgubo in predsodki, govorita le svoj materni jezik. Nezaupanje in sovraštvo se postopoma spremenita v spoznanje, da vojna za sabo pusti le poražence. Je sprava mogoča ali se bo sovraštvo nadaljevalo.«
»Vojni, ki ta trenutek neusmiljeno divjata ne tako daleč stran, nam žal tudi sporočata, da znamo pozabiti vse pretekle izkušnje ali jih celo ignorirati. Upanje, da v zgodovinsko nemirni Evropi ne bomo več deležni vojn, se je kljub vedno tesnejšim mednarodnim integracijam in trudu Evropske unije za stabilnost in mir izkazalo za trhlo.«
»V teh zgodbah prepoznamo podobo naših mest, naših prednikov, naših sosedov, naših družin. Takšne razstave krepijo to vez med nami ljudmi, saj nas opominjajo, da je spoštovanje človekovih pravic skupna naloga vseh nas, ne glede na državo, ne glede na jezik, ne glede na našo narodnost.«
»Černigojev opus je zelo bogat, pri čemer je le del kanoniziran v zgodovini umetnosti na Slovenskem, velik del pa je nekako obstal na robu zanimanja umetnostne zgodovine.«
»Čutim globoko povezanost z njegovim iskanjem bistva. V svetu, ki ga preplavlja pripovedništvo in patos, Černigoj ni slikal čustev ali anekdot, temveč je iskal čisto formo, notranjo logiko in strukturo. Točno to me nagovarja v njegovem delu: njegova sistematična, skoraj arhitektonska natančnost in odsotnost vsakršne pripovedi.«
»In ker so ta dela danes večinoma neznana, predvsem pa, ker kljub njegovi visoki starosti odražajo veliko mero vitalizma, ljubezen do barvitosti, igrivost in neskončno ustvarjalnost, se ji je zdelo vredno, da jih razstavi.«
»Razstava predstavlja prav to dvoje – nekaj kanonskih konstruktivističnih del in umetnikova zadnja dela, ki pa prav tako korespondirajo z dogajanji svojega časa, a so ostala nekako na obrobju.«