»Razumem, če si nekje sredi gozda. Čim smo na površinah, ki so ali za košenje ali za kakršno koli krmo, ali kjer se ljudje veliko gibajo, je prav, da poberemo iztrebke za svojim psom, ker lahko to povzroča težave tudi kmetom in kravam.«
»Glede na trenutno situacijo je več kot primerna, saj poudarja našo povezanost na vseh ravneh, kar je v razmerah pandemije še posebej očitno. Vabi k razmisleku o deljenju in povezovanju, ko je govor o različnih kulturah, dediščini in odgovornosti za njeno ohranjanje.«
»Dediščino – naj bodo to prostori, krajine, prakse ali zbirke – izpostavi kot povezovalno vrednoto za različne skupine in skupnosti. Poudari ključen pomen sodelovalnih odnosov med kulturami, posameznimi skupinam in širšo skupnostjo za varovanje vseh pomembnih značilnosti in vrednot dediščine.«
»Njen 'slovensko' prepoznavni pesniški jezik, prepleten z religijskimi in mitološkimi simboli ter nadrealističnimi elementi, ki sestopajo v realistični svet z vsakodnevnimi bivanjskimi vprašanji, odlikujeta svežina in živahnost z mero duhovitosti oz. samoironije.«
»Čeprav sem zmožna pisati tudi v slovenskem jeziku, je moja odločitev tudi kulturnopolitična, ker prihajam iz majhne države, kot je Makedonija, v majhno državo, kot je Slovenija. Zdi se mi prav, da vztrajam pri maternem jeziku, da pa so moja dela tudi prevedena v slovenski jezik.«
»Se bogastvo ljudstva izraža v tisočerih obrazih, kulturah, jezikih in tradicijah.«
»Romanje pomeni, da se ne gleda toliko na to, kaj bi lahko bilo in ni bilo, ampak kaj nas čaka in česa ne smemo več prelagati.«
»Zdi se, da Mozarta vedno znova pritegnejo nezamisljiva, prepovedana in socialno nemogoča partnerstva, prav tako nepredvidljivi in nenadzorovani čustveni vzgibi, ki v Ugrabitvi ne premagajo zgolj razkoraka med stanovi, ampak celo prepad med dvema različnima kulturama, pri tem pa ne nazadnje poudarijo enakopravnost v erotiki med moškim in žensko.«
»Delo po eni strani zaznamuje odločen Mozartov korak tako k osebnostni kakor tudi umetniški samostojnosti, saj lahko njegovo Ugrabitev iz seraja štejemo za eno izmed prvih tehtnejših glasbenodramskih 'dejanj' mladega skladatelja, ki se je zgolj nekaj mesecev pred prejetim naročilom dela osvobodil glasbene 'tlake' svojega prvega pomembnejšega delodajalca, salzburškega knezoškofa Colloreda.«
»Mozart tudi v svojih drugih glasbenogledaliških delih, kot so Figarova svatba, Cosi fan tutte in Don Giovanni, poudarja enakovrednost in v smislu pravic tudi enakopravnost žensk in celo superiornost t. i. nižjega služabniškega sloja nasproti okosteneli, abotni in vase zaverovani aristokraciji, ki pa ne premore resnične duhovne moči gospostva.«