»Pridobil sem pet tisoč primerkov Brownove Da Vincijeve šifre in nameravam jih uničiti. Zdrobil jih bom v papirjevino in na ta papir bom natiskal novo izdajo Orwellovega 1984. To lahko počnem, ker nihče več noče Da Vincijeve šifre, hočejo se je samo znebiti. Zame je poanta projekta poziv: 'Zbudite se! V spanju boste zakorakali v totalitaren režim!'«
»Temeljni cilj študijskega programa je izobraziti doktorande za opravljanje najzahtevnejših del in nalog v umetniškem okolju, za samostojno umetniško-raziskovalno delo na širšem področju umetnosti in enakovredno vključevanje na mednarodni trg dela in v umetniško-raziskovalno okolje ter hkrati vzpostaviti možnosti za nadaljevanje študija na podoktorskih umetniških študijskih programih.«
»To so megličasti prehodi enega barvnega oblaka v drugega, raztegljivost ploskve v globino ali stran od nje, kontrast med nasičenostjo in sočasnim razblinjenjem vizualnega prostora, s čimer je ustvarjen vtis optične vibracije, migetanja in nenehnega gibanja slike, ki ni več 'podoba doživetja, temveč doživetje samo'.«
»Bil je neverjetno eleganten moški, ki ga je zelo zanimala eleganca oblačenja. In bil je velik poznavalec ur. Zbiratelji ur cenijo celo njegove fotografije, na katerih nosi svoje ure.«
»Razstava Napačna ladja tako namiguje na idejo o poskusu pobega človeške vrste s prenasičenega planeta z vsemirskim plovilom, ki potnikom vsaj navidezno omogoča (skoraj) vse potrebno ugodje, ki pritiče sodobnim življenjskim slogom.«
»Hkrati pa z deli aludira na aktualna okoljska nesorazmerja v sodobnem svetu, ko je velika množica divjih živih bitij zaradi razbohotenja človeka kot ultimativne invazivne vrste obsojena na propad in izginotje.«
»Njene dolgotrajne predstave in mikroperformativnost, ki se ukvarja s človeškimi in nečloveškimi procesi, ustvarjajo intenzivne podobe, ki so skupaj z njenim sodelovalnim delovnim procesom globoko navdušile žirijo.«
»Tjaša Ferme nas spodbuja, da opustimo svojo pasivnost, omejimo ekscese UI in ustvarimo družbo, ki si jo želimo, namesto da bi se podredili neki mračni tehnoprihodnosti, za katero domnevamo, da je neizogibna.«
»Biti prva umetnica, ki ji je namenjena takšna pozornost, pomeni veliko odgovornost. Moram ustvarjati tako dobro, da odpira pot vsem ženskim umetnicam za mano. Če moja razstava ne bo dobra, bo to imelo posledice za vse moje zanamke, zato moram biti neverjetna.«