»Njegova dela naznanjajo dogodke, ki so postali del resničnosti. Zato lahko rečemo, da je sporočilnost ena od bistvenih značilnosti njegove umetnosti.«
»Slavo je doživel že v 50. letih preteklega stoletja z opusom beneških vedut in dalmatinskih krajin, a med najpomembnejše evropske slikarje se je vpisal z opusom Nismo poslednji, pretresljivo interpretacijo zločinov v nacističnih taboriščih.«
»To bo tudi priložnost, da spregovorimo o mariborskem likovnem življenju v tridesetih letih prejšnjega stoletja, o vrhuncu, ki so ga spodbudili vizionarsko vodstvo mesta, uspešni gospodarstveniki in nacionalno zavedni podporniki umetnosti.«
»Zagreb je imel čudovito gledališče in v njem številne Slovence, igralce in pevce ... in to je bil pokazatelj, da ste doma, med svojimi, z lahkoto smo se znašli, hitro se naučili jezika, do nas ni bilo predsodkov, ravno nasprotno ... bili smo lepo sprejeti. ʻVredni Slovenciʼ − tako so rekli.«
»Snov črpa iz svojega okolja in svoje osebne zgodovine, sleherno dogajanje v svojem notranjem svetu v ciklu impulzivnih umetniških intervencij prevede v vizualni svet, pri čemer ostaja zvesta svojemu čutnemu in intenzivnemu likovnemu jeziku ter surovi, (zgolj na videz) nerafinirani in divji estetiki.«
»Želja po širitvi v prostor je nedvoumno nakazana z instalacijami, ki poskušajo vsaj deloma zanikati dekorativnost in dvodimenzionalno naravo kolažev in slik, sicer pa tudi ti niso izrazito ploskoviti, saj s plastenjem in nalaganjem materialov doseže večdimenzionalen efekt.«
»Zmeraj najdenemu - bodisi v družinskem arhivu bodisi na njenih potovanjih (kamni, tekstili) - recikliranemu materialu se podreja, uporabi ga takšnega, kot ga najde, z nič ali zelo malo posegi ga brez olepševanj sestavlja v novo celoto.«
»Vsi ti domala znani prizori, izseki iz gozda, so tako pravzaprav avtobiografska pripoved umetnika, ki se razgalja pred nami, na gledalcu pa ostaja stopnja dovzetnosti in sposobnost videnja le tega izven zgolj in samo krajine.«
»Njegovo delo je lahko romantika, ekspresionizem, fovizem ali pa vsega po malem, odvisno od razpoloženja v trenutku, ko se umetnik giba po neokrnjenih gozdnih prostranstvih, odslikava videno v mislih in kasneje, ko videno in občuteno poveže in pred nas postavi novo likovno izpoved.«
»V sodobni nacionalni likovni umetnosti so redke ustvarjalke, katerih ustvarjalni opus je v vsebinskem in tehnološkem smislu tako raznovrsten in večplasten, kot je od Mire Ličen.«
»Njena slikarska avtopoetika – ne glede na vsebinsko opredelitev – je prepoznavna po vehementno barvitem in izpovedno ekspresivno občutenem izrazu, ki je vedno blizu abstraktnega, čeprav daje slutiti figuralno izhodišče, motivno vezano na genius loci bivanjskega ambienta ali na določljivo duhovno in versko tradicijo evropskega prostora.«
»Že kot otroka me je fascinirala človekova sposobnost, da z roko, barvo, čopičem ali svinčnikom naredi nekakšna majhna čudesa, ki se imenujejo portret in podobno. Obseden sem bil z zgodovinsko dediščino velikih mojstrov.«
»Že kot otroka me je fascinirala človekova sposobnost, da z roko, barvo, čopičem ali svinčnikom naredi nekakšna majhna čudesa, ki se imenujejo portret in podobno. Obseden sem bil z zgodovinsko dediščino velikih mojstrov. Ves čas sem tekmoval, gledal sem Michelangela, Rembrandta in preverjal, ali je moje delo podobno njihovemu.«
»Spazzapanovo slikarstvo je izvirno v potezi, še bolj pa v barvah. Slikal je krajine, kjer barvna izvirnost prihaja do posebne veljave ravno v tem motivu. Ekspresivna naravnanost pa se kaže predvsem v figuralnih kompozicijah skupine konj, portretih in avtoportretih.«
»Artemisijin čopič je znal spremeniti vsak motiv v dramsko dogajanje, polno napetosti in energije. V njenih delih ni nič zgolj ljubko ali dekorativno.«