Tema: Literatura

11. februar 2022

»Pravo nasprotje hitrosti je bilo oranje njive, tam so voli določali hitrost, tu orač ni imel besede...«

Florjan Lipuš opisuje kontrast med hitrostjo in počasnostjo pri oranju njive ter vzgojo v preteklosti.
6. februar 2022

»Naložili so nas na tovornjake in nas odpeljali v srce teme. Kajti sovražnik ni nikoli počival.«

Uroš Zupan je opisal svojo novo prozo: 'Naložili so nas na tovornjake in nas odpeljali v srce teme. Kajti sovražnik ni nikoli počival.'
6. februar 2022

»O, gospod Kitka, kaj počnete ob vodi, iščete navdih?«

Bohumil Hrabal je v svoji zgodbi postavil vprašanje: 'O, gospod Kitka, kaj počnete ob vodi, iščete navdih?'
6. februar 2022

»Antična književnost se v njegovih prevodih ne kaže kot zgodovinska kurioziteta niti ne kot zakopani temelj naše kulture, temveč kot nekaj svežega in navdihujočega.«

Akademik dr. Kajetan Gantar je opisal svoje prevode antične književnosti: 'Antična književnost se v njegovih prevodih ne kaže kot zgodovinska kurioziteta niti ne kot zakopani temelj naše kulture, temveč kot nekaj svežega in navdihujočega.'
6. februar 2022

»Zgoraj sonce, spodaj tla, / vmes pa par ljudi. / Res ne veste, kdo je to? / Jasno, da smo mi.«

Anja Štefan je v svoji pesmi zapisala: 'Zgoraj sonce, spodaj tla, / vmes pa par ljudi. / Res ne veste, kdo je to? / Jasno, da smo mi.'
6. februar 2022

»Pesem mi, Muza, zapoj, o možu, ki mnogo je blodil,daleč po svetu okrog, ko sveto je Trojo razrušil …«

Homer je začel svojo pesem z besedami: 'Pesem mi, Muza, zapoj, o možu, ki mnogo je blodil,daleč po svetu okrog, ko sveto je Trojo razrušil …'
4. februar 2022

»Na svetu, kjer vlada strah in kjer je vse na prodaj, resnica tisto, kar najglasnejši kričijo.«

Samo nekaj strani pozneje isti človek ugotavlja, da je 'na svetu, kjer vlada strah in kjer je vse na prodaj, resnica tisto, kar najglasnejši kričijo'.
4. februar 2022

»Naj ne razkazuje svojega znanja, naj ljudi ne spravlja v zmedo, naj se skrije in molči.«

Ostarelemu, a še vedno bistroumnemu in eruditskemu Hajamu ljudje očitajo, da naj ne razkazuje svojega znanja, naj ljudi ne spravlja v zmedo, naj se skrije in molči.
4. februar 2022

»Zahod v 21. stoletju proizvaja marsikaj. Morda najbolj izstopajo mobilni telefoni in druga digitalna čudesa, toda najbolj množični 'izdelek' Zahoda je vzbujanje strahu.«

Dževad Karahasan je poudaril, da 'Zahod v 21. stoletju proizvaja marsikaj. Morda najbolj izstopajo mobilni telefoni in druga digitalna čudesa, toda najbolj množični 'izdelek' Zahoda je vzbujanje strahu'.
1. februar 2022

»Najpomembnejši umetnik 21. stoletja bo umetna inteligenca.«

Jasmin B. Frelih je izjavil, da bo najpomembnejši umetnik 21. stoletja umetna inteligenca.
1. februar 2022

»Generacija X ga sovraži, ker je bil veliko boljši od drugih, kar se tiče proze.«

Jasmin B. Frelih primerja avtorje Kerouaca in Foster Wallacea ter njihov vpliv na generacije.
25. januar 2022

»To ni začrtana ideja, ampak gre za aktivno uvrščanje del in njihovih avtorjev in za to, kdo o tem odloča.«

Haddad je izpostavil pomen aktivnega uvrščanja del in avtorjev ter odločanja o tem, kaj je v središču in kaj na margini.
20. januar 2022

»Temo, ki se zgrinja kot vesoljski prah.«

Avtoričine besede opisujejo temo v romanu Lagum kot nekaj, kar se zgrinja kot vesoljski prah.
20. januar 2022
20. januar 2022

»Takrat so ji že napeljali telefon. V njen del stanovanja. V tisti veliko večji del.«

Avtorica se v romanu Lagum naveže na Orwella in opisuje posestvo, ki ga zaseže oblast.
20. januar 2022
17. januar 2022

»'O čem pa naj pišem?' se vlečem ven.«

Goran Gluvić v zapisu z naslovom Kolumne tečejo začasni krog introspektivno razmišlja o tem, o čem naj piše.
17. januar 2022

»Po resnični zgodbi, le osebe, kraji, datumi, ure, sekunde in dogodki so izmišljeni.«

Goran Gluvić se odloči za uvod v Robijevo požrtijo s stavkom, ki opisuje mešanico resničnosti in fikcije.
17. januar 2022

»Robi je ne le požeruh, ampak tudi nenasitnež. Česa vsega že ni prebavil? In kaj vse bo še.«

Goran Gluvić opisuje lik Robija kot požrešnega in nenasitnega ter se sprašuje, kaj vse je že prebavil in kaj še bo.